سیستم جامع بانکداری متمرکز بنکو چیست؟

سیستم جامع بانکداری متمرکز «بنکو» به عنوان نسل سوم سیستمهای بانکداری شرکت توسن تولید و از سال 1389 به بازار بانکی کشور عرضه شده است.

عصر بانک؛ این سیستم با پوشش کامل فرایندهای بانکی منطبق بر دستورالعملهای بانک مرکزی و قوانین اسلامی، بانکها و موسسات مالی را از طریق یک شبکه اطلاعاتی به پایگاه داده­های مشترک و یکپارچه به صورت  متمرکز  بانک  متصل می­نماید و علاوه بر حوزه های مرتبط با بانکداری تجاری، بانکداری اسلامی، بانکداری شرکتی و بانکداری خصوصی می‌تواند از طریق ارتباط با سایر سیستمها، حوزه های ریسک، کانالهای ارتباطی بانکی، سیستمهای ارزیابی بانکی و سیستمهای بین بانکی را پشتیبانی نماید.

ویژگیهای کلیدی بنکو

–         انطباق کامل با الزامات و دستورالعملهای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

–         پشتیبانی از کلیه فرایندهای بانکداری خرده فروشی اسلامی

–         انعطاف پذیر در تغییر محصولات و پویا در تعریف خدمات جدید بانکی

–         ماژولار و سرویس گرا

–         قابلیت ارائه سرویس در محیط وب 

–         پشتیبانی از چند زبانی و چند ارزی

–         سهولت سرویس به انواع کانالهای الکترونیک

–         قابلیت تولید گزارشات پویا

–         مناسب برای اجرا در بانکهای بزرگ

 

قابلیت‌های فنی بنکو

–         استفاده از معماری سرویس گرا در سطح کسب و کار (SOA )

–         سیستم متمرکز در سطح داده   

–         قابلیت سرویس‌دهی به صورت 24 بر 7

–         قابلیت کار در محیط وب

–         ثبت لاگ و دسترسی به جزئیات کلیه تراکنشها (Log Management )

–         قابلیت تغییر در صفحات نمایش و کاربری سیستم (UI Configuration )

–         قابلیت اضافه نمودن اقلام اطلاعاتی به موجودیتها (Meta Data Management )

–         گزارش‌ساز پویا (Dynamic Report Generator )

–         مدیریت پیکربندی متمرکز (General  Parameters )

–         مدیریت متمرکز اطلاعات پایه (Static Data Configuration )

–         قابلیت تعریف اسناد تراکنشها  (GL Interface Configuration )

–         قابلیت کار با کانالهای مختلف از طریق Channel Manager

–         چند تقویمی  (Multi Calendar )

–         چند زبانی (Multi Lingual )

–         چند ارزی (Multi Currency )

 

زیرسیستم‌های بنکو

 

–         سیستم دفتر کل بنکو

–         سیستم پایه های سازمانی

–         سیستم دریافت و پرداخت

–         سیستم مشتریان

–         سیستم صندوق

–         سیستم سپرده

–         سیستم چک

–         سیستم استعلام

–         سیستم چک رمزدار

–         سیستم سپرده نزد سایر بانکها

–         سیستم پایاپای

–         سیستم وثائق مشتریان

–         سیستم تسهیلات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.