فروش 13هزار و 200میلیارد ریال اوراق مشارکت با عاملیت بانک شهر

با عاملیت بانک شهر 13هزار و 200میلیارد ریال اوراق مشارکت شهرداری‌های تبریز، مشهد مقدس، قم، شیراز و سبزوار از اسفندماه93 به فروش رسید.

عصر بانک؛به گزارش مرکز ارتباطات و روابط‌عمومی بانک شهر ، مرحله دوم فروش 11هزار و 200میلیارد ریال اوراق مشارکت شهرداری مشهد مقدس(5،000 میلیارد ریال) ، قم(سه هزار و 300 میلیارد ریال)، جهت اجرای طرح قطار شهری و شهرداری‌های شیراز (دو هزار و 200 میلیارد ریال) و سبزوار (700 میلیارد ریال) جهت اجرای طرح‌های عمرانی و تجاری، که در سال‌1393 موفق به دریافت مجوز از بانک مرکزی شده بودند، با عاملیت بانک شهر، به اتمام رسید. 

 

این درحالی است که اوراق مشارکت شهرداری تبریز به مبلغ دو هزار میلیارد ریال جهت اجرای طرح قطار شهری در اسفند ماه93 به فروش رسیده است.
گفتنی است اوراق مشارکت به عنوان روشی متداول و اثربخش به منظور تامین مالی طرح‌های عمرانی و تجاری توسط شهرداری‌های کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این ارتباط بانک شهر از سال‌1389 به این سو به عنوان رکن عامل فروش  خدمات قابل‌توجهی به شهرداری‌های ناشر اوراق ارائه کرده است. 
بر اساس این گزارش، تاکنون 19مرحله انتشار توسط 14شهرداری طی 5سال اخیر جهت تامین مالی طرح‌هایی به ارزش 23هزار میلیارد ریال به اجرا درآمده است. 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.