سناریوهای بیمه‌ای برای صادرات کدامند؟

می‌گویند سرمایه ترسوست و سرمایه‌گذار ترسوتر، اما بر اساس گزارش آنکتاد رقم کل سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در جهان طی سال 2014 به 23/1 تریلیون دلار و در ایران به 2میلیارد و 105 میلیون دلاررسید. یکی از دلایل اصلی این اتفاق اقتصادی پوشش انواع بیمه‌ها است که به سرمایه‌گذاران این اطمینان را می‌دهد که صنعتی دردنیا هست که زیان‌های آنها را جبران می‌کند.

عصر بانک؛نقش بیمه به اندازه‌ای در اقتصاد حیاتی است که می‌توان ادعا کرد، اقتصاد یک کشور اگر متکی به بیمه و تامین حاصل از آن نباشد، اقتصاد مطمئن و پویایی نخواهد بود . صادرات به ویژه صادرات غیرنفتی هدفی است که تقریبا تمامی دولت‌ها از آن حمایت می‌کنند، زیرا صادرات مهم‌ترین منبع درآمد ارزی کشورهای دنیا و همچنین موجب ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی است. 

هرچند درایران برای صادرات غیرنفتی رشد حداقل 20 درصدی در سال 94 هدف‌گذاری شده است، اما برخی از فعالان اقتصادی درآمد فروش نفت را مانع بزرگ برای حمایت از صادرات غیرنفتی می‌دانند. درعین حال کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند نفت سرمایه‌ای ملی است که باید درآمد آن در راستای تقویت زیرساخت‌ها هزینه شود و حتی برای قبولی اتکایی و رشد صادرات بیمه به دنیا می تواند پشتوانه صنعت بیمه قرارگیرد. در پرسش امروزنقش بیمه در توسعه صادرات غیرنفتی مطرح شده است و مدیران صنعتی و بیمه‌ای به آن پاسخ داده‌اند.

 

 

/دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.