دلایل عدم اقبال سهامداران به افزایش سرمایه شرکت‌ها

یک کارشناس بازار سرمایه با انتقاد از طولانی بودن فرآیند افزایش سرمایه شرکت‌ها در بورس گفت:‌ عامل زمان نقشی مهمی در تصمیمات سهامداران دارد که موجب خروج آنها از سهم‌هایی می شود که برنامه افزایش سرمایه دارند.

عصر بانک؛مجید حسینیدر خصوص فرآیند افزایش سرمایه شرکتها در بورس گفت‌: یکی از موانع اصلی افزایش سرمایه شرکتها در بازار سرمایه، زمانبر بودن فرآیند آن و توقف طولانی نمادها پس از انجام افزایش سرمایه است.

 

این کارشناس اقتصادی افزود:‌ طولانی بودن فرایند افزایش سرمایه شرکتها یکی از مشکلات شرکت‌ها و سهامداران است؛ چرا که عامل زمان نقشی مهمی در وضعیت اقتصادی شرکتها و نیز تصمیمات سهامداران دارد که موجب خروج سرمایه گذاران از سهم‌هایی می شود که برنامه افزایش سرمایه دارند.

 

وی با بیان این که یکی از دلایل طولانی بودن این فرایند کندی اجرای قوانین حاکم نظارتی و نیز فرآیند طولانی بروکراسی‌های اداری مرجع صادر‌کننده مجوز است اضافه کرد: ‌سرعت بخشیدن به پذیرش افزایش سرمایه‌ها یکی از مواردی‌ است که بورس باید آن را دنبال کند.

 

این کارشناس بازرا سرمایه ادامه داد: نگارش نامناسب طرح‌های توجیهی و نیز سابقه بد برخی از ناشران در عدم استفاده سرمایه در محل مصارف هم یکی دیگر از دلایلی است که موجب عدم پیشرفت طرح های نیمه کاره شرکتها شده و باعث می شود سهامداران اقبالی به شرکتهایی که برنامه افزایش سرمایه دارند نشان ندهند.

 

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.