مشارکت بانک پارسیان در طرح ملی آبرسانی

با امضای تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بانک پارسیان تامین مالی پروژه آبرسانی به چهار استان را بر عهده گرفت.

عصر بانک؛به گزارش بانک پارسیان؛ براساس این تفاهم که در جهت اهداف اقتصاد مقاومتی و تدابیر دولت یازدهم در استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و نظام بانکی در طرح‌های عمرانی کشور صورت گرفت، دولت و بانک پارسیان برای تامین مالی طرح‌های آبرسانی به شهرها و روستاهای کشور همکاری خواهند کرد.

براساس تفاهم‌نامه مذکور، مقرر شده است که بخش غیردولتی 60 درصد و بخش دولتی 40 درصد از منابع مالی طرح را تامین کنند. از سوی بانک‌های غیردولتی، بانک پارسیان تامین منابع مالی این طرح‌ها را برای تولید لوله‌های فولادی برای آبرسانی به مسافت 997 کیلومتر در استان‌های خوزستان، تهران، مازندران و آذربایجان غربی برای 45 شهر با جمعیت تحت پوشش 17 میلیون و 300 هزار نفر و 1644 روستا با جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفر و اعتبار 13,361 میلیارد ریال بر عهده دارد.این تفاهم‌نامه با حضور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت، حجتی وزیر جهاد کشاورزی، چیت چیان وزیر نیرو، ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاونان وزارت خانه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط و در حاشیه جلسه شورای‌عالی آب در دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری منعقد شد. هدف از عقد این تفاهم‌نامه، تسریع اجرای طرح‌های آبرسانی، استفاده از قابلیت نظام بانکی در تامین مالی پروژه‌های دولتی، فعال‌سازی کارخانه‌های لوله‌سازی، فعال‌سازی کارخانه‌های تولید ورق فولادی و تقویت بازار فروش معادن سنگ آهن عنوان شده است.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.