استیضاح حق طیب‌نیا هست؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید براینکه استیضاح حق وزیر امور اقتصادی و دارایی نیست،‌گفت: وزرای دیگری هستند که استیضاح برای آنها اولویت دارد.

عصر بانک؛ علی محمد احمدی در گفت‌وگو با  تسنیم در ارتباط با جمع آوری امضاء از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: طبق قانون اگر وزیری سه کارته شود با امضای 10 نفر از نمایندگان مجلس، طرح استیضاح وی قابل وصول می شود.

 

وی با بیان اینکه رایزنی ها برای سرانجام استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی از شنبه آینده آغاز می شود، تصریح کرد: با توجه به وضعیت موجود اقتصاد کشور، عملکرد علی طیب نیا به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی بد نبوده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: امیدواریم وزیر امور اقتصادی و دارایی استیضاح نشود چراکه استیضاح حق وی نیست.

احمدی با تأکید براینکه با توجه به وضعیت موجود اقتصاد استیضاح وزیر اقتصاد به صلاح نیست، تصریح کرد: در قیاس با عملکرد سایر وزرا عملکرد وزیر امور اقتصادی و دارایی قابل قبول بوده و سایر وزرا برای استیضاح اولویت دارند.

به گزارش تسنیم، طبق اعلام علیرضا منادی، پس از اینکه وزیر اقتصاد سه کارت زرد از مجلس دریافت کرد، طرح استیضاح وی با 25 امضا تقدیم هیئت رئیسه شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفته است: بر اساس آئین‌نامه طرح استیضاح وزرا با 10 امضا در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد که طرح استیضاح وزیر اقتصاد با 25 امضا به هیئت رئیسه داده شد و از آنجا که وزیر اقتصاد تاکنون 3 کارت‌ زرد از مجلس گرفته به نظر می‌رسد این طرح استیضاح با سرعت بیشتری در مجلس بررسی شود.

براساس این گزارش، پس از آنکه طیب نیا در جلسه علنی 18 مردادماه مجلس شورای اسلامی نتوانست نمایندگان را درباره وضعیت درآمدهای مالیاتی و واردات کشور قانع کند، از بهارستان سومین کارت زرد خود را دریافت کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.