زیان انباشته 1500 میلیاردی به سود 25 میلیارد تومانی تبدیل شد

مدیرعامل شرکت بیمه ایران گفت: شرکت بیمه ایران در سال گذشته، زیان انباشته 1500 میلیارد تومانی را به سود 25 میلیارد تومانی تبدیل کرده است.

عصر بانک؛محمود امراللهی درباره روند سوددهی بیمه ایران در سال های گذشته، اظهار داشت: این شرکت از سال گذشته به سود رسیده است. شرکت بیمه ایران در سال گذشته، زیان انباشته 1500 میلیارد تومانی را به سود 25 میلیارد تومانی تبدیل کرده است.

 

مدیرعامل بیمه ایران با تاکید بر اینکه این شرکت در سال گذشته اطلاعات را به طور کامل شفاف کرده است، تصریح کرد: با لحاظ 300 میلیارد تومان ذخایر، میزان ذخایر گرفته شده به 1800 میلیارد تومان رسیده و در کنار آن 25 میلیارد تومان نیز سود حاصل شده است.

 

وی 80 درصد از زیان انباشته این شرکت را در سال های قبل متعلق به رشته های شخص ثالث و درمان ذکر کرد و درباره تعداد بیمه نامه های 'مان' فروخته شده از سوی بیمه ایران از ابتدای شروع اجرای طرح تاکنون نیز گفت: تاکنون 110 هزار فقره بیمه نامه مان صادر شده است.

 

مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه در پیش نویس قانون شخص ثالث در واقع جنبه اجتماعی این رشته بیمه ای به بازرگانی رجحان داده شده است، گفت: آمار نشان می دهد صنعت بیمه در رشته ثالث زیان ده است و در واقع رویکرد قانون گذار در اتخاذ این تصمیم این است که جنبه اجتماعی رشته ثالث پررنگ تر شود .

 

به گفته وی شاید این تصمیم برای خصوصی ها مطلوبیت نداشته باشد اما طبق پیش نویس قانون جدید شرکت ها در صدور شخص ثالث مختار خواهند بود و البته جهت فعالیت دراین رشته بیمه ای باید از بیمه مرکزی مجوز های لازم را دریافت کنند. یکی از اهداف قانونگذار از اتخاذ این تصمیم ، با توجه به اتفاقاتی که در بیمه توسعه رخ داد، دفاع از حقوق بیمه گذاران است.

 

مدیرعامل بیمه ایران تاکید کرد: بنابراین اتخاذ این تصمیم از دو جنبه قابل بررسی است اولا با این تصمیم شرکت های بیمه ای می توانند کسب و کار آزاد داشته باشند و الزامات برای صدور این رشته بیمه ای برداشته می شود ، دوما تعهدات لازم در قبال حقوق مردم حفظ می شود.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.