فروش آپارتمان‌های وام‌دار با “رها” ممکن شد

مدیر روابط عمومی بانک مسکن اعلام کرد: با اجرای طرح "رها" در بانک مسکن، امکان فروش آپارتمان های وام دار در سال های پایانی دوره بازپرداخت، فراهم شد.

عصر بانک؛مسعود ایزدی اظهار کرد: "رها" دارای این مزیت برای وام گیرنده‌هاست که بر اساس آن مالکان آپارتمان‌های رهنی می‌توانند واحد خود را در عین باقی ماندن بخشی از اقساط وام آن، فک رهن کرده و  بفروشند.

 

وی تصریح کرد: در این طرح افرادی که معادل ١١٠ درصد اقساط باقی مانده وام خود ، حساب در بانک مسکن افتتاح می‌کنند، از سود ٢٠ درصدی سالانه بهره مند می شوند بنابراین با سود دریافتی می‌توانند بخشی از اقساط باقی مانده وام خود را پرداخت کنند.

 

وی افزود: در حالت طبیعی و بدون استفاده از طرح "رها"، یک مالک آپارتمان وام دار، چنانچه بخواهد به هر دلیل ملک خود را فک رهن کند، باید کل اقساط باقی مانده را یکجا تسویه کند که این کار از توان اکثر وام گیرنده ها خارج است اما با "رها" ، افراد می توانند در عین آزادسازی ملک خود از رهن بانک مسکن، کماکان اقساط باقی مانده وام را بصورت تدریجی و ماهانه پرداخت کنند. برای این منظور، سپرده ١١٠ درصدی، صرفا نقش ضمانت بازپرداخت باقی مانده تسهیلات را دارد که جانشین رهن ملک می شود.

 

برای استفاده از طرح "رها" باید حداکثر ٦٠ قسط ماهانه باقی مانده باشد، اما در حال حاضر بانک مسکن به منظور رضایت مشتریان و خدمات رسانی مطلوب به آنها،این خدمت را بدون محدودیت به مشتریان ارائه می‌کند.

 

مالکان آپارتمان های وام دار ( واحدهایی که بواسطه دریافت وام خرید یا وام جعاله، در رهن بانک مسکن هستند ) به کمک این خدمت جدید، قادر می شوند طی ٥ سال آخر دوره بازپرداخت تسهیلات ، بدون آنکه وام خود را تسویه کنند، واحد را فک رهن کرده و از مزایای این آزادسازی استفاده کنند.

 

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.