حضورپست بانک ایران در روستاها یک ضرورت است

با توجه به تأثیرگذاری پست بانک ایران در سطح کشور و ارائه خدمات متنوع بانکی به عموم هموطنان و تسهیلات اشتغال زائی، حضور این بانک در روستاها یک ضرورت است.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران: دکتر صباغی عضو هیات مدیره این بانک در مراسم معارفه مدیرعامل جدید ضمن بیان مطلب فوق گفت: در حال حاضر بیش از 99درصد خدمات عمومی نظیر؛ آب ، برق و گاز در سطح روستاها ایجاد شده که در این راستا پست بانک ایران همکاری خوبی برای پوشش همه روستاها جهت دسترسی به خدمات عمومی با سازمانها و نهادهای مرتبط دارد. 

 

وی افزود: صاحبان فکر و ثروت همواره در توسعه یافتگی یک جامعه نقش موثری دارند و بدون حضور آنان نمی توان به این مهم دست یافت.

صباغی با اشاره به رسالت نظام بانکی برای پوشش مناطق روستائی و محروم اظهار داشت: در حال حاضر 3درصد از این مناطق توسط شبکه بانکی تحت پوشش قرار دارد، در حالیکه پست بانک ایران در 29درصد از مناطق مذکور حضور داشته و خدمت رسانی می کند.

عضو هیات مدیره تصریح کرد: با توجه به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه های دولت، نیاز به مشارکت آحاد مردم در فعالیتهای اقتصادی بیش از گذشته لازم و ضروری است که خوشبختانه پست بانک ایران در این راستا در مناطق روستائی و مرزی کشور پیشگام می باشد.

وی بیان داشت: نیاز به ایجاد یک پایگاه اقتصادی در روستاها بیش از گذشته احساس می شود و پست بانک ایران آمادگی خود را در این زمینه از سال های گذشته اعلام داشته و خدمات متنوعی را به هموطنان ارائه می کند اما نیازمند تقویت این مسئولیت ازسوی مجلس شورای اسلامی، شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی است.

صباغی با اشاره به اصول مهم اقتصادی در فرمایشات مقام معظم رهبری و برنامه های دولت تصریح کرد: در تحقق همین فرامین، دفاتر غیرفعال را احیاء و فعال ساختیم و طبق برنامه توسعه پنجم کشور تعداد 6هزار دفتر دیگر نیز ایجاد و راه اندازی خواهد شد.

وی عنوان کرد: با توجه به رشد اقتصادی، کاهش نرخ تورم و کنترل رشد نقدینگی توسط دولت در سال های اخیر، پست بانک ایران در چنین شرایطی نه تنها پرداخت تسهیلات را قطع نکرد بلکه با کسری نقدینگی و بدهی به بانک مرکزی نیز مواجه نشد.

عضو هیأت مدیره تاکید کرد: پست بانک ایران همواره به دنبال اشتغال زائی بوده و سال گذشته با تغییر سیاست های اعتباری خود، 90درصد تسهیلات را در بخش خرد توزیع نمود. در این راستا 150هزارفقره تسهیلات پرداخت کرد که 76هزار مورد آن در بخش روستائی به منظور توسعه عدالت اجتماعی می باشد.
دکتر صباغی اظهار داشت: حمایت از جوا نان از دیگر برنامه های پست بانک ایران است که در این راستا با تخصیص 600میلیارد ریال تسهیلات ازدواج در سال 93 پیشگام بوده و امسال نیز 600میلیارد ریال پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: شفاف سازی حساب های بانک نیز از دیگر اقدامات پست بانک ایران در سال گذشته بود که حساب های آن به تأئید بانک مرکزی رسید و مورد تصویب مجمع عمومی قرار گرفت.همچنین در زمینه علم و فناوری، این بانک توانست با همت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان بانک عامل این وزارت انتخاب شده و با اتکاء به این بستر 10هزار روستا را تحت پوشش خدمات متنوع بانکی قرار دهد. 

صباغی در پایان گفت: ایجاد شرکت های اقماری نظیر؛ صندوق سرمایه گذاری و صرافی جهت کمک به رفع فقر و حمایت از مناطق محروم و انعقاد قراردادهای مختلف با سازمانها و نهادهای دولتی برای خدمت رسانی به هموطنان در جای جای کشور از دیگر اقدامات این بانک در سال گذشته می باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.