دستورالعمل صرافی‌ها فعلاً تغییر نمی‌کند

به ترتیب 4 میلیارد و 2 میلیارد تومان حداقل سرمایه مورد نیاز برای فعالیت یک صرافی (برای کلانشهرها و سایر شهرها) است.

عصر بانک؛حمید تهران‌فر در گفت‌وگو با فارس، در مورد امکان بازنگری مجدد در دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها، اظهار داشت: نه‌ تنها این دستورالعمل بلکه همه دستورالعمل‌ها و ضوابط بانکی در طول سال‌های مختلف اصلاح شده‌اند و این دستورالعمل هم از این قاعده مستثنی نیست.

 

وی افزود: اما هم‌اکنون بسته‌ای که ارائه شده، خوب است و اجزای آن با هم مطابقت دارند و صرافان هم به خوبی می‌توانند، به آن عمل کنند.

 

معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه این دستورالعمل اغلب صرافی‌ها را پوشش می‌دهد، تصریح کرد: ممکن است برخی صرافان نتوانند با این دستورالعمل تطبیق یابند و بنده به عنوان معاون نظارتی بانک مرکزی تمایل ندارم، چنین اتفاقی رخ دهد.

 

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه دغدغه اصلی صرافی‌ها سرمایه 4 میلیارد و 2 میلیارد تومان است، بازنگری در این ارقام انجام نمی‌شود، گفت: خیر؛ این حداقل سرمایه مورد نیاز برای فعالیت صرافی‌هاست؛ در دستورالعمل قبلی سرمایه پایه صرافی 20 میلیارد تومان تعیین شده بود و ما در بازنگری آن را به 4 میلیارد تومان برای صرافی‌های کلان‌شهر‌ها و 2 میلیارد تومان در شهرستان‌ها کاهش دادیم.

 

تهران‌فر تصریح کرد: این دیگر بی‌انصافی است که با این کاهش نرخ، باز هم بگویند، سرمایه تعیین شده زیاد است؛ واقعا سرمایه کمتر از 2 میلیارد و 4 میلیارد تومان برای فعالیت صرافی‌ امکان‌پذیر نیست.

 

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.