صنعت بیمه نیازمند تغییری اساسی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در رابطه با وضعیت بیمه باید یک تغییر اساسی در رویکرد و عملکرد داشته باشیم.

عصر بانک؛ابوذر ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص ورود بانک‌ها برای تأسیس شرکت‌های بیمه‌ای گفت: شرکت‌های لیزینگ و بیمه‌ها و بانک‌ها به دو دلیل مورد نقد قرار می‌گیرند در درجه اول از یکسو کار اصلی بانک‌ها تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و از سوی دیگر گردش سرمایه شبهه انگیز می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: ورود بانک به صنعت بیمه باعث می‌شود که از طرفی بیمه‌های خصوصی نتوانند با بانک‌هایی که بیمه دارند رقابت کنند و از طرف دیگر رقابت بانک و بیمه یا رقابت بیمه با بیمه را دچار اختلال می‌کند.

ندیمی همچنین تصریح کرد: لیزینگ‌ها، بیمه‌ها و بنگاه‌ها نقاطی هستند که بانک‌ها باید از آنها فاصله بگیرند تا بتوانند وظیفه اصلی خود را که همان مشتری مداری و توسعه فعالیت و گسترش و نوآوری و به روز رسانی خدمات است انجام دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی در پایان اظهار داشت: در رابطه با صنعت بیمه به نظر می‌رسد باید یک تغییر اساسی در رویکرد و عملکرد داشته باشیم، باید نظارت بر شرکت‌های بیمه را که وظیفه اصلی بیمه مرکزی است تقویت کرد تا با سودجویانی که تحت عناوین مختلف از خدمات‌دهی، تأخیر در پرداخت، کم پرداخت کردن و بهانه‌جویی‌های متفاوت و رقابت ناسالم با یکدیگر که به دلیل حذف رقیب خود انجام می‌دهند برخورد گردد.

 

 

/باشگاه خبرنگاران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.