قیمت نفت کاهش یافت؛ طلا ثابت ماند

همزمان با فزونی عرضه و احتمال تقویت بیشتر ارزش دلار، نفت امروز در نزدیکی پایین ترین رقم چند ماه اخیر معامله شد، و قیمت طلا ثابت بود.

عصر بانک؛به نقل از رویترز،  حجم ذخایر بنزین آمریکا در هفته گذشته بیش از حد انتظار افزایش یافت و تصویر ترسیم شده ناشی از کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام این کشور را تضعیف کرد و قیمت ها را به پایین ترین رقم ماه های اخیر رساند.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر، پس از رسیدن به رقم 49 دلار و 2 سنت در روز چهارشنبه که پایین ترین رقم از 30 ژانویه تاکنون بود، امروز 21 سنت افت کرد و به 49 دلار و 38 سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا امروز تا رقم 44 دلار و 82 سنت پایین آمد، اما سپس با اندکی ترمیم با 30 سنت کاهش نسبت به جلسه قبل به 44 دلار و 85 سنت رسید.

در حالی که اوپک همچنان به تولید روزانه 2 میلیون بشکه بیش از میزان سقف تعیین شده خود ادامه می دهد، فزونی عرضه می تواند موجب کاهش بیشتر قیمت ها شود.

سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای بازار کار آمریکا در روز جمعه هستند که می تواند موجب تقویت پیش بینی ها در مورد افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر شود.

در همین حال، قیمت طلا امروز در رقم 1084 دلار و 66 سنت ثابت بود.

کاهش حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا، روز چهارشنبه ادامه داشت و به 21.47 میلیون اونس رسید که پایین ترین رقم از سپتامبر 2008 تاکنون بود.

ارزش دلار در برابر ین در بالاترین ارقام 2 ماه اخیر باقی ماند که ناشی از تقویت احتمال افزایش نرخ بهره در ماه آینده میلادی بود.

قیمت طلا پس از عبور از مرز 1100 دلار در اواخر ماه جولای عمدتا در زیر 1100 دلار باقی مانده است.

 

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.