ایتالیا هم به همکاری بانکی با ایران ابراز علاقه کرد

وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا گفت :اولویت ما برای آغاز همکاری‌ها با ایران در بخش های زیر ساختی مالی و بانکی است تا بر این اساس پایه همکاری‌ها ریخته شود.

عصر بانک؛سومین هیئت بلند پایه اروپایی نیز به ایران آمد و با نعمت زاده وزیر صنعت و جلال پور رئیس اتاق بازرگانی دیدار کرد. اما نکته جالب در این سه دیدار، تمایل به تاسیس بانک و توسعه همکاری بانکی  این هیئت‌ها در ایران است.

 

روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی در این ارتباط خبر از اعطای مجوز تاسیس بانک به خارجی ها  با مشارکت سرمایه گذاران داخلی داد.وی همچنین از این موضوع پرده برداشت که هیئت آلمانی برای تاسیس بانک در ایران ابراز تمایل کرده‌اند.

 

بنابر این گزارش، محسن جلال‌پور امروز دیداری با وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا داشت. وی در ارتباط با شرایط جدید دو کشور بعد از تحریم‌ها گفت : در دهه های گذشته ما همیشه با ایتالیا روابط اقتصادی هر چند با فراز و فرود داشته ایم حتی در یک مقطع ایتالیا عنوان اولین شریک تجاری ما در اروپا بود.

 

وی خاطر نشان کرد: این تصمیم وجود دارد که اقتصاد جدیدی را پایه‌گذاری کنیم و امیدواریم در فرصت جدید به وجود آمده ایتالیا از پیشروان همکاری با ایران باشد.

 

جلال پور اظهار داشت: شرایط  منطقه‌ای ایران به گونه‌ای است که با ایتالیا می تواند با همکاری ایران به بازار  400 میلیون نفری منطقه دست یابد.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد جدید ایران  بر پایه مردم و دانش‌بنیان پایه‌گذاری می‌شود اظهار داشت: ما نیاز به همکاری ایتالیا در بخش انرژی، معادن، خودرو، آب و پسآب و ساخت نیروگاه داریم.

 

در ادامه سد فدریکا گوئیدی وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا گفت: ایران و ایتالیا در یک مقطع زمانی 7 میلیارد دلار مبادلات تجاری با هم داشتند.

 

وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا تصریح کرد:دولت و شرکت‌های ایتالیایی  تمایل به همکاری با ایران را دارند و برای توسعه روابط خود با ایران دارند.

 

وی گفت: هدف ما فقط بازار ایران نیست بلکه همکاری‌های مشترک و طولانی‌مدت جز اولویت‌های ما خواهد بود.

 

وی با اشاره به ملاقات خود با وزیر صنعت گفت: پیشنهاد شد، برای آغازهمکاری‌های دوجانبه و تشکیل  کمیسیون‌های مربوطه هیأت ایرانی به ایتالیا سفر کند.

 

وی در پایان تصریح کرد: اولویت ما برای آغاز همکاری‌ها، فراهم شدن زیرساخت‌های مالی و بانکی است تا این اساس پایه‌ همکاری‌ها ریخته شود.

 

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.