قرار نیست صندوق تضمین تسهیلات مسکن اقساط مردم را بدهد

مدیر مطالعات علمی طرح جامع مسکن گفت: پیش‌نیاز ایجاد صندوق تضمین تسهیلات مسکن، تبدیل بانک مسکن به بانک توسعه‌ای است و این صندوق باید برای اجرای برنامه‌های پایدار دولت در بخش مسکن مورد استفاده قرار گیرد.

عصر بانک؛به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، فردین یزدانی در پاسخ به پرسشی در خصوص تغییرات طرح جامع مسکن، گفت: این طرح تغییرات مهم و خاصی نداشته و تغییرات در حد جزئیات بوده است.

 

مدیر مطالعات علمی طرح جامع مسکن با بیان اینکه به عنوان مثال یکی از این تغییرات، افزایش میزان وام ودیعه مسکن متقاضیان دریافت وام بهسازی بافت ناکارآمد بوده است، افزود: چند تغییر دیگر در این سطح نیز در طرح جامع رخ داده است.

 

وی در خصوص زمان اجرایی شدن طرح جامع مسکن تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی مصمم است تک‌تک برنامه‌های ارائه شده در طرح جامع مسکن را پیگیری و اجرایی کند، بنابراین اجرای این طرح زمان خاصی ندارد و به محض قطعی شدن برنامه‌ها و محورهای مذکور در این طرح، عملیاتی شدن آنها نیز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد؛ حتی برخی برنامه‌ها مانند مسکن اقشار کم‌درآمد و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری در حال اجرا هستند.

 

کارشناس برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص صندوق تضمین تسهیلات مسکن که در طرح جامع بر روی آن تأکید شده است، افزود: تأسیس این صندوق نیاز به مصوبه مجلس دارد و باید ابتدا در هیئت دولت تصویب شده و سپس به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی و کمیسیون مربوط ارجاع شود که در صورت تصویب، اجرایی شدن این برنامه اثرگذار در حوزه تسهیلات مسکن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

 

*قرار نیست صندوق تضمین تسهیلات، بازپرداخت اقساط خرید مسکن مردم را عهده‌دار شود

 

پژوهشگر حوزه اقتصاد مسکن با بیان اینکه احتمالا این لایحه به عمر مجلس نهم قد نخواهد داد، خاطرنشان کرد: قرار نیست صندوق تضمین تسهیلات، بازپرداخت اقساط خرید مسکن مردم را عهده‌دار شود؛ بلکه این وظیفه بانک است که در هنگام اعطای تسهیلات، تضمین محکم از متقاضیان دریافت وام مسکن بگیرد تا بازپرداخت اقساط وام‌های اعطایی مسکن متوقف نشود.

 

به گفته یزدانی، پیش‌نیاز ایجاد صندوق تضمین تسهیلات مسکن، تبدیل بانک مسکن به بانک توسعه‌ای است و این صندوق باید برای اجرای برنامه‌های پایدار دولت در بخش مسکن مورد استفاده قرار گیرد.

 

فردین یزدانی چندی پیش اعلام کرده بود که تنها دو مورد جزئی در طرح جامع مسکن تغییرات داشته ایم.

 

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.