نحوه خرید و فروش سهام بانک سرمایه در فرابورس

سرمایه گذاران اعم از حقیقی یا حقوقی برای انجام معاملات سهام باید از طریق یکی از کارگزاران فرابورس اقدام کنند. شرکتهای کارگزاری فرابورس مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار را داشته و عضو کانون کارگزاران هستند. لذا سرمایه گذاران می توانند از بین آنها یکی را که همگی حکم واحد داشته و با توجه به معیارهایی چون توانایی انجام به موقع سفارشات و به بهترین قیمت در کنار خدمات جنبی چون آموزش و تحلیل، انتخاب و درخواستهای خود را برای انجام معاملات به آنها ارائه کنند.

عصر بانک؛ کارگزاران به عنوان حلقه واسط بین خریدار و فروشنده عمل می کنند و تمام خرید و فروش های سهام در فرابورس از سوی آنها انجام می شود و ملزم به انجام وظایف خود در چارپوب قوانین و مقررات هستند.

 

فرایند خرید سهام

 

هر فرد جهت خرید سهام می بایست به کارگزاریهای عضو فرابورس مراجعه نماید و نسبت به تکمیل فرم خرید سهام اقدام نماید و تصویر کارت ملی و شناسنامه خود را به همراه فیش واریزی بابت خرید سهام به فرم مربوطه الصاق می کند و تحویل مسئول پذیرش در کارگزاری می دهد.

 

مدارک لازم جهت خرید سهام

 

* اصل کارت ملی به همراه تصویر آن

 

* اصل شناسنامه به همراه تصویر آن

 

* تکمیل فرم خرید سهام

 

فرایند فروش سهام

 

سهامدار با در دست داشتن نسخه پیش نهایی گواهینامه نقل و انتقال سپرده سهام و یا اصل گواهینامه نقل و انتقال سپرده سهام خود به کارگزاریهای عضو فرابورس مراجعه می نماید و فرم مخصوص فروش سهام را تکمیل می نماید و به همراه کارت ملی یا شناسنامه، همراه با تصویر آن به مسئول پذیرش ارائه می دهد.

 

مدارک لازم جهت فروش سهام

 

* نسخه پیش نهایی گواهینامه نقل و انتقال سپرده سهام * و یا اصل گواهینامه نقل و انتقال سپرده سهام **

 

* اصل کارت ملی به همراه تصویر آن

 

* اصل شناسنامه به همراه تصویر آن

 

* تکمیل فرم فروش سهام

 

* توجه1: نسخه پیش نهایی گواهینامه نقل و انتقال سپرده سهام از طریق اداره سهام و یا شعب بانک سرمایه با ارائه اصل برگ سهام، اصل کارت ملی و اصل شناسنامه به همراه تصویر آنها، قابل دریافت می باشد.

 

 

* توجه2: اصل گواهینامه نقل و انتقال سپرده سهام پس از اولین خرید سهام و یا فروش قسمتی از سهام، از طریق کارگزاری های فعال، قابل دریافت می باشد.

1 نظر
  1. رضا. نجفی می گوید

    سلام
    از سالی که بانک سرمایه شروع به کار کرد، به واسطه وزارت آموزش وپرورش تعدادی از سهام بانک سرمایه خریداری کردم.
    در این مدت فقط یکبار سند مالکیت سهام رو تعویض شد و هیچ گونه اطلاعی از ارزش و مقدار سودی که بابت سهام تعلق میگیرد داده نشده و نمیدانم برای خرید و یا فروش و گرفتن سود سهام باید به کجا مراجعه کنم
    ممنون میشم اگه امکانش هست راهنمایی کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.