تاسیس بانک خارجی با رعایت قوانین ایرانی

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متقاضیان تاسیس بانک در ایران باید قانون سرمایه گذاری کمتر از 50 درصد را در هدف‌گذاری خود لحاظ کنند.

عصر بانک؛ایرج ندیمی نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی پیرامون سفر هیئت‌های خارجی به ایران گفت: اتفاقات خوبی است و ما باید آنها را قدر بدانیم زیرا این اقدامات نشان دهنده توجه جهان به ایران است.

 

ندیمی افزود: البته ما به صرف و صلاح و حسب الویت‌های خودمان اقدام می‌کنیم و تحت تاثیر جو موجود قرار نگرفته و فقط شرایطی را می‌پذیریم که به نفع ما باشد.

 

وی تبادلات با کشورهای متقاضی را منوط به نیاز کشور دانست و گفت: این روند ممکن است به صورت تبادل کالا با ارز،کالا با کالا و یا حتی تعویض و تبادل کالا با تکنولوژی و یا دانش فنی باشد.

 

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس بامناسب خواندن فرصت کنونی گفت: از برخی افراد که قصد برهم زدن شرایط موجود را دارند نیز باید انتقاد کرد.

 

وی افزود: زمینه‌های مورد علاقه سرمایه گذاران در همه موارد انرژی، صنعتی، خدماتی، تجاری و غیره قابل تعریف است و باید سرمایه گذاری در همه زمینه‌هایی که در گذشته و قبل از تحریم بوده است باز تکرار شود.

 

وی در خصوص تمایل برخی از بانک‌های آلمانی برای افتتاح شعبه در ایران گفت: اساسا در گذشته نیز تقاضای زیادی در این زمینه بوده، اما به دلیل قوانین ما در سرمایه گذاری خارجی و عدم پذیرش سرمایه گذاری خارجی و عدم پذیرش سرمایه گذاری خارجی بالای 50 درصد نتوانستیم به نتیجه برسیم. البته این قوانین همچنان تغییری نکرده است و متقاضیان تاسیس بانک در ایران باید قانون سرمایه گذاری کمتر از 50 در صد را در هدف‌گذاری خود لحاظ کنند. بنابراین با وجود تمایل به اصل موضوع ازجانب طرف‌های خارجی، در شکل کار اختلاف نظر داریم.

 

ندیمی در خصوص صادرات ایران به آمریکا در 5 ماهه نخست سال 2015 گفت: این صادرات از طرف دولت نبوده و شرکت ها و افراد به صورت مستقیم اقدام به این کار کرده‌اند.

 

 

/باشگاه خبرنگاران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.