چرا بورس برخلاف انتظار بازار سرمایه حرکت کرد؟

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بعد از امضای برجام، انتظار بازار سرمایه این بود که شاهد سبزشدن شاخصهای بورس باشد، اما این انتظار برآورده نشد.

عصر بانک؛رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بعد از امضای برجام، انتظار بازار سرمایه این بود که شاهد سبزشدن شاخصهای بورس باشد، اما این انتظار برآورده نشد.

ارسلان فتحی پور، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایران خبر، درباره علت واکنش نامناسب بورس به برجام گفت: بورس در طول  مذاکرات و با دو مرحله ای شدن توافق، پیش از 23 تیر ماه به مقدار زیادی رشد شاخص داشت و در واقع باید گفت، بورس بخشی از عایدی ناشی از برجام را پیش خور کرده بود.

نماینده کلیبر و خداآفرین گفت: در عین حال هنوز بازار در وضعیت انتظاری به سر می برد ،به این  معنی که به نظر می رسد هنوز ضمانتهایی که سرمایه گذران را به نتایج برجام مطمئن کند به وجود نیامده است.

وی با رد ادعاهایی مبنی بر دستکاری شاخصها و یا مافیایی بودن واکنش منفی بورس به برجام گفت: این که مافیا با عدم عرضه سهام بتواند به طور کاذب باعث افزایش قیمت بورس شود، می تواند محتمل باشد اما اینکه مافیایی بتواند از مراجعه مردم برای خرید بورس جلوگیی کند تا شاخصها قرمز شوند بعید به نظر می رسد و احتمال دستکاری شاخصها نیز دور از ذهن است.

فتحی پور گفت: بورس بعد از گرفتن ضمانهای روانی و اجرایی لازم در مسیر صحیح خود قرار خواهد گرفت.   

 

 

/باشگاه خبرنگاران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.