درآمد مالیات بین چند میلیون ایرانی توزیع می شود؟

نماینده مردم تهران گفت: درآمدهای نفتی، مالیاتی و عوارض بین 30 میلیون ایرانی توزیع می‌شود، 30 میلیون نفر از محل درآمدهای شخصی امرار معاش می‌کنند و 10 - 15 میلیون نفر نیز تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که نیمی از آنان تنها پولی که از حکومت دریافت می‌کنند یارانه 45500 تومان است.

عصر بانک؛مجتبی رحماندوست در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) گفت: اگرچه آنچه که بین کارمندان دولت توزیع می‌شود عادلانه نیست اما بیش از 90 درصد منابع دولتی تحت عناوین مختلف به جیب حقوق بگیران می‌رود، پس تکلیف مستضعفان و فقرا چه می‌شود؟

 

این عضو کمیسیون اجتماعی افزود: وقتی به سراغ دستگاه‌ها می‌رویم و از آنان می‌خواهیم وظایف سازمانی خود را انجام دهند، می‌گویند بودجه نداریم. سوالم این است مسئول اصلی محرومیت حدود 14 درصد جامعه یعنی حدود 10 میلیون نفر کیست؟ چه کسی گفته دولت فقط مسئول رسیدگی به حقوق‌بگیران است؟ حتی بعضا به ازای کار نکرده به آنان حقوق بدهد، بیمه کند، انواع مرخصی‌ها را بدهد؟ پس مسئول گرسنگان، زنان سرپرست خانواده، مسئول پیرمردان و پیرزنان روستایی، کشاورز از کار افتاده، اقشار بسیار فقیر و محروم جامعه، ناتوانی از درمان به دلیل فقر، طلاق ناشی از فقر، افتادن به فساد و فحشا ناشی از فقر، افرادی که همین روزها با جستجو از سطل‌های زباله در پی نان می‌گردند، گذران زندگی پیرمرد باربری که درآمدش کفاف زندگی‌اش را نمی‌کند، کیست؟

 

به اعتقاد رحماندوست 14 راهکار برای رسیدگی به فقرا و مستمندان وجود دارد که وی تنها چند مورد آنها را بیان کرد.

 

نماینده مردم تهران افزود: کاخ‌سازی برای استقرار دستگاه‌ها متوقف شود. سقف ریالی برای پرداخت‌های ماهانه‌های دولتی تعیین شود. کلیه موارد پرداختی اعم از مستمر و غیرمستمر، نسبت حداقل به حداکثر تعیین شود. برگزاری سمینارها و همایش‌های ملی و بین‌المللی و کنفرانس‌ها یا محدود شود یا یکی دو سال متوقف شود. یارانه نقدی اقشار غیرنیازمند متوقف شود. هزینه مصارف انرژی برای مشترکان پرمصرف غیریارانه‌ای محاسبه شود. میزان حق سفرهای ماموران دولتی به ویژه در سفرهای خارجی قطع یا به حداقل کاهش یابد. افزایش حقوق کارمندان دستگاه‌های اجرایی تا زمانی که برای فقر و گرسنگان حداقل معیشت تامین نشده متوقف شود.

 

وی با اشاره به تصویب سند رزمندگان در دولت، گفت: ساز و کارهای این سند بیشتر از جنس ساختارسازی و وعده به آینده است که در حال عملیاتی نیست. از وزارت دفاع می‌خواهم بودجه اجرای کامل این سند را در سال 95 و در برنامه ششم پیش‌بینی کند.

 

رحماندوست در پیشنهادی خواستار اجرای طرح تلفیق امتیازات ایثارگری شد و افزود: امتیاز هر درصد جانبازی با امتیاز هر ماه اسارت با امتیاز هر ماه سابقه جبهه با امتیاز هر گونه انتصاب به خانواده شهید قابل جمع باشد و هر کس که دارای سابقه جبهه یا جانباز و شهید و هر درصد از جانبازی و یا اسارت و رزمندگی است، امتیازاتش با هم جمع شود و امتیازات حاصل نشان دهنده امتیاز ایثارگری باشد تا جایگاه او در دستگاه‌های مربوط به ایثارگری مشخص شود.

 

نماینده مردم تهران ابراز امیدواری کرد تا با گشوده شدن راه دوم جاده امام‌زاده داوود جاده کن از بن بست خارج شود تا خدمات رسانی بهتری انجام شود.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.