ابلاغ دستورالعمل بانکداری برون‌مرزی تا پایان ماه جاری

مدیر بانک و بیمه شورای عالی مناطق آزاد اعلام کرد: با توجه به رفع ابهام پیش آمده در دستور‌العمل بانکداری برون‌مرزی امیدواریم این دستورالعمل تا پایان ماه جاری تصویب و ابلاغ شود.

عصر بانک؛ناصر خرمالی اظهار کرد: هفته گذشته و بعد از رفع ابهام موجود در این دستورالعمل، معاونت حقوقی ریاست جمهوری نامه‌ای به بانک مرکزی برای نهایی‌کردن این دستورالعمل ارسال کرد و در حال حاضر می‌توان گفت بستر قانونی بانکداری برون مرزی در مناطق آزاد فراهم شده و حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

 

مدیر بانک و بیمه مناطق آزاد همچنین با بیان این‌که در دو سال اخیر زیرساخت‌هایی را در حوزه بیمه‌ای و بانکی مناطق آزاد ایجاد کردیم، افزود: اخیرا مقررات بیمه را مورد بازنگری قرار دادیم و نظر خود را به بیمه مرکزی ارسال کردیم که این موارد در کارگروهی که در بیمه مرکزی تشکیل شده، مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت شورای عالی بیمه آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

وی ادامه داد: مقررات بیمه‌ای در مناطق آزاد را با رویکرد تاسیس شرکت‌های بیمه توسط سرمایه‌گذاران خارجی مورد بازنگری قرار دادیم و همین موضوع را در بانک‌ها و در دستورالعمل بانکداری برون‌مرزی و نحوه‌ ورود سرمایه‌گذاران و بانک‌های خارجی به مناطق آزاد بررسی کردیم.

 

خرمالی در عین حال بیان کرد: مقرررات بیمه و بانکی در حال حاضر در نهادهای تصمیم‌گیر از جمله بیمه مرکزی، بانک مرکزی یا شورای عالی بورس در phg بررسی است و با توجه به همه این مباحث مقدمات حضور و فعالیت بهتر خارجی‌ها در مناطق آزاد فراهم است.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.