تأکید نمایندگان استان اردبیل بر نقش بانک صنعت و معدن در تولید و اشتغال این استان

نمایندگان استان اردبیل افتتاح اخیر سه طرح صنعتی توسط معاون اول رئیس جمهور با تسهیلات بانک صنعت و معدن را حرکت مهم در راستای تولید و اشتغال این استان دانستند.

عصر بانک؛به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت ومعدن، منصور حقیقت‌پور، نماینده مردم اردبیل و عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک صنعت و معدن از بانک‌های تأثیرگذار در عرصة تولید و اشتغال استان اردبیل است و این تأثیر در تأمین مالی پروژه‌های صنعتی استان گیلان کاملاً مشهود است.

 

حقیقت‌پور با اشاره به افتتاح خط تولید مینی‌بوس شرکت سبلان خودرو مایوان، واحد تولید MDF شرکت آرتاپان و فرآورده‌های نوشیدنی تسنیم‌نوش توسط معاون اول رئیس جمهوری در اردبیل تأکید کرد: افتتاح این سه طرح صنعتی نشان‌دهندة حمایت بانک صنعت و معدن از توسعة صنعتی استان است و امیدواریم این حمایت‌ها درآینده نیز ادامه یابد.

وی تأکیدکرد: حمایت از صنایع در استان‌های مختلف و ایجاد توازن در پرداخت تسهیلات سبب افزایش میزان اشتغال و بهبود سطح زندگی مردم مناطق مزبور، منجمله استان اردبیل خواهد بود.

نماینده اردبیل با بیان این که بانک صنعت و معدن عملکرد خوبی در این استان داشته تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بخش صنایع کوچک برای اشتغال‌زایی بسیار مناسب است و سیاست‌های جدید بانک در جهت ایجاد معاونت صنایع کوچک و متوسط به منظور حمایت مالی و مشاوره‌ای از این صنایع قابل ستایش است.

پیرمؤذن نماینده دیگر اردبیل در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ٣ طرح یاد شده، تعامل بانک صنعت و معدن با صنعتگران استان را مثبت توصیف کرده و بیان داشت: طی سال‌های اخیر بانک صنعت و معدن توانسته است گام‌های مثبتی برای رفع موانع موجود در مسیر توسعة صنعتی استان و حل مشکلات صنعتگران بردارد.

وی افزود: این بانک علیرغم سرمایه‌ای اندک و از طریق تدوین و اجرای راهبردهای نوین و بهره‌مندی از دانش فنی لازم طرح‌های بزرگ و زیربنائی کشور را تأمین مالی کرده و جایگاه مؤثر خود را در تحوّل صنعتی و اقتصاد کشور به اثبات رسانیده است.

پیرمؤذن تأکیدکرد: افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن در مقایسه با بانک‌های توسعه‌ای منطقه و جهان بسیار ناچیز است و باید مورد توجه خاص برنامه‌ریزان اقتصادی کشور قرارگیرد.

افضلی‌فرد، یکی دیگر از نمایندگان اردبیل نیز بانک صنعت و معدن را بانکی با توان کارشناسی بالا که نقش فعالی در ایجاد توسعة صنعتی و اقتصادی در مناطق مختلف کشور و بویژه نقاط محروم ایفا می‌کند توصیف کرده و افزایش سرمایة این بانک را ضروری دانست.

وی بیان داشت: بانک صنعت و معدن به عنوان بانک توسعه‌ای- تخصصی بخش صنعت و معدن کشور برای انجام خدمات توسعه‌ای خود در شرایط دوران پساتحریم باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است هفته گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور، خط تولید مینی‌بوس سبلان خودرو مایوان با استفاده از ٣٠٠ میلیارد ریال، واحد تولید MDF شرکت آرتاپان با استفاده از ١١ میلیون یورو تسهیلات ارزی و ٣٠ میلیارد ریال تسهیلات ریالی و واحد تولیدی فرآورده‌های نوشیدنی تسنیم‌نوش با بهره‌مندی از ١٨ میلیون یورو تسهیلات ارزی و ١١٣ میلیارد ریال تسهیلات ریالی بانک صنعت و معدن در استان اردبیل به بهره‌برداری رسیده‌اند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.