پرداخت 210 ریال سود به‌ازای هر سهم بانک کار آفرین

بنا بر تصمیم سهامداران در مجمع عمومی عادی سالانه بانک کارآفرین، مصوب شد که به هر سهم بانک کارآفرین برای سال‌مالی 93، مبلغ 210 ریال سود خالص پرداخت و مابقی نیز به‌عنوان سود سهام به حساب افزایش سرمایه منظور شود.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، در مجمع عمومی عادی سالانه این بانک که در روز سه‌شنبه 30‌تیرماه با حضور 92 درصد صاحبان سهام برگزار شد، صورت‌های مالی سال‌مالی منتهی به 29 اسفندماه 1393 به تصویب رسید. 

عطاءالله آیت‌اللهی، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات‌مدیره بانک کارآفرین با ارائه گزارشی به سهامداران، به وضعیت مالی سال 93 در بخش درآمدها و بدهی‌ها اشاره کرد و گفت: در سال 93 جمع دارایی‌های بانک مبلغ 112 هزار و 73 میلیارد ریال است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که دارایی‌های بانک 100‌هزار و 258 میلیارد ریال بوده، 12 درصد رشد داشته است. وی همچنین تصریح کرد: در سال‌مالی منتهی به 92 درآمد حاصل از تسهیلات بانک مبلغ 12.495 میلیارد ریال بود؛ در حالی که در سال‌مالی 93 این مبلغ به 16 هزار و 653 میلیارد ریال رسیده و 33 درصد رشد را در این شاخص تجربه کرده است.

وی در ادامه با اشاره به قانونمداری و شفافیت بانک در اجرای قانون گفت: 85‌درصد از درآمدهای بانک از محل فعالیت‌های بانکی حاصل شده، نه بنگاه داری و این مساله یکی از افتخارات این بانک و همچنین از عوامل اصلی رشد EPS بانک در سال‌های اخیر بوده است. آیت‌اللهی با ارائه بخش دیگری از گزارش خود به سهامداران گفت: در سال‌مالی گذشته، بانک کارآفرین حائز رتبه نخست در گروه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری از لحاظ شاخص بازدهی فروش براساس رتبه‌بندی صد شرکت برتر 100IMI- و رتبه دوم شفافیت مالی در میان گروه بانک‌های برتر کشور براساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار شد. مهندس آیت‌اللهی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد شعب بانک در سال 93 در مقایسه با سال 92 اظهار کرد: تا پایان سال 92، بانک کارآفرین دارای 98 شعبه در سراسر کشور بود، اما در سال 93 به‌دلیل عدم توفیق کسب مجوز از بانک مرکزی افزایش قابل‌توجهی نداشت. 

همچنین وی اظهار کرد: بانک در حال حاضر مجوز 7‌شعبه جدید را اخذ کرده و در پی آن هستیم که طی دو ماه آینده، تعداد شعب دایر بانک را به 108 شعبه برسانیم. همچنین برنامه بانک کارآفرین در سال‌جاری رساندن این تعداد حداقل به 120 شعبه است. آیت‌اللهی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک در بانک کارآفرین برای سال 94 یادآور شد: یکی از اولویت‌های ما در سال پیش‌رو، توسعه بانکداری الکترونیک با بالا بردن ضریب امنیت اعم از سخت افزاری و نرم‌افزاری برای حفظ اطلاعات و دارایی‌های مشتریان گرانقدر، تنوع بخشی در خدمات بانکداری نوین، عرضه محصولات متنوع جدید و توسعه شبکه خدمت‌رسانی از طریق ایجاد فضاهای جدید است.

 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.