4 شرکت بیمه جدید در مرحله دریافت مجوز

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با بیان اینکه چهار شرکت بیمه در مرحله دریافت مجوز از بیمه مرکزی هستند، گفت: سه شرکت در مرحله انجام اقدامات مربوط به مبارزه با پولشویی هستند و یک شرکت با دریافت موافقت اصولی پذیره‌نویسی در بورس کرده است.

عصر بانک؛رحیم مصدق با اشاره به فرایندی که شرکت‌های بیمه بعد از موافقت شورای عالی بیمه برای دریافت مجوز طی کنند، اظهارداشت: بعد از اعلام نظر شورا درباره تقاضای تاسیس بیمه به وزارت اقتصاد باید کارهای مربوط به مبارزه با پولشویی انجام می‌شود.

 

وی افزود:‌ هم‌اکنون سه شرکت در مرحله انجام اقدامات مربوط به مبارزه با پولشویی هستند، یک شرکت یعنی بیمه تجارت فرایند مبارزه با پولشویی را طی کرده، با دریافت موافقت اصولی در بورس پذیره‌نویسی کرده و در باید مجمع موسسان را برگزار کند.

 

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با بیان اینکه سه شرکت بیمه صبا، شرکت بیمه خاورمیانه (بیمه‌های عمر) و شرکت بیمه اتکایی پرشین ری مورد تایید شورای عالی بیمه قرار گرفته‌اند، گفت: مدت زمان طی شدن مراحل دریافت مجوز به خود شرکت‌ها بستگی دارد چرا که آنها باید مدارک مورد نیاز را به بیمه مرکزی ارائه کنند.

 

مصدق در پاسخ به این سوال که بیمه مرکزی اسامی خارجی را برای شرکت‌های بیمه می‌پذیرد، گفت: در صورتی که اداره ثبت شرکت‌ها با اسم شرکت مخالفتی نداشته باشد، شورای عالی بیمه هم آن نام را تایید می‌کند.

 

* خارجی‌ها فعلا در حال مذاکره و کسب اطلاع از بازار ایران هستند

 

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی درخصوص ورود شرکت‌های خارجی بیمه در ایران، اظهارداشت: مذاکراتی با شرکت‌های خارجی انجام شده و بیشتر در حال کسب اطلاعات از بازار بیمه ایران هستند و هنوز تقاضایی برای تاسیس شعبه در ایران ارائه نکرده‌اند.

 

*اشخاص خارجی می‌توانند تا 49 درصد سهام بیمه‌ای ایرانی را بخرند

 

وی افزود: براساس قوانین فعلی اشخاص خارجی تا 20 درصد با مجوز بیمه مرکزی و با مجوز هیات وزیران تا 49 درصد می‌توانند سهام شرکت‌های بیمه ایرانی را خریداری کنند. البته در ناطق آزاد می‌توانند تا 99 درصد سهام شرکت بیمه را داشته باشند اما شرکت ایرانی است.

 

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.