معادل ریالی ذخایر ارزی بانک مرکزی قبلا به دولت پرداخت شده است

یک مقام مسئول بانک مرکزی تاکید کرد: معادل ریالی ذخایر ارزی بانک مرکزی قبلا به دولت پرداخت شده است.

عصر بانک؛ یک مقام مسئول بانک مرکزی در گفت‌وگو با  فارس، اظهار داشت: وقتی ارزی متعلق به بانک مرکزی شد، به معنای این است که قبلا معادل ریالی آن به دولت پرداخت شده است.

 

وی افزود: بنابراین معادل ریالی 23 میلیارد دلار از منابع آزاد شده که متعلق به بانک مرکزی است، دوباره به دولت پرداخت نمی‌شود.

 

به گزارش فارس، محمد باقر نوبخت در نشست خبری سه شنبه گذشته با اشاره به حجم منابع آزاد شده بعد از رفع تحریم‌ها گفته بود: منابعی که مربوط به بانک مرکزی است، دو بخش است. یک بخش «ذخایر ارزی بانک مرکزی» است و در واقع ارزی که در اختیار بانک مرکزی است و پول آن قبلا وارد اقتصاد ما شده است. اما « 23 میلیارد دلار» از این منابع (ذخایر ارزی بانک مرکزی) تبدیل به ریال نشده، چون این پول‌ها قابلیت ورود به داخل را نداشته است که باید به ریال تبدیل شود.

 

در حالی که رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرده بود: 29 میلیارد دلار اعلام شده توسط اینجانب مربوط به میزان ذخایر ارزی کشور نبود، بلکه توضیح این بود که «حدود 23 میلیارد دلار از منابع ارزی متعلق به بانک مرکزی و حدود 6 میلیارد دلار منابع ارزی متعلق به دولت است» و این یعنی در مجموع 29 میلیارد دلار آزاد خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.