اسکن صورت برای افزایش امنیت خرید با مسترکارت

یک پروژه‌ آزمایشی درصدد بررسی این نکته است که اسکن صورت با دستگاه‌های موبایل تا چه حد می‌تواند برای اعتبارسنجی خرید آنلاین به کار برود.

عصر بانک؛ مسترکارت در صدد استفاده از شناسایی صورت و اثر انگشت به منزلهٔ ‌راه‌هایی ایمن‌تر و ساده‌تر برای اعتبارسنجی خریدهایی‌ست که با وسایل موبایل صورت می‌گیرند.

 

این شرکت که از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کارت‌های اعتباری در جهان است برنامه‌ای را به طور آزمایشی در پاییز امسال راه‌اندازی خواهد کرد که 500 مشتری در آن مشارکت خواهند داشت. این افراد از اثر انگشت و یا اسکن صورت خود برای تأیید هویت‌شان برای مسترکارت استفاده خواهند کرد و این کار موجب خواهد شد که خریدهای آنان با دستگاه‌های موبایل دیگر بدون وارد کردن گذرواژه یا کد امنیتی به تأیید برسد.

 

این ابداع مشتریان را ملزم می‌سازد به این‌که در هنگام پرداخت، با قرار دادن تلفن همراه خود در جلوی صورت‌شان عکسی از خود بگیرند.

 

مسترکارت آزمایش اسکن را از آن رو صورت داده که گذرواژه‌های امروزی ممکن است فراموش شوند، به سرقت روند یا با مانعی مواجه شوند که این‌ها به سرقت داده و زیان دیدن صادرکننده و فروشنده منجر می‌شود. مشتریان مسترکارت امروزه می‌توانند از خدمات «کد ایمن» این شرکت استفاده کنند.

 

این خدمات مستلزم گذرواژه‌ای است که هنگام خرید آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنا بر اعلام مسترکارت، خدمات مذکور که مانع سارقان از سرقت اطلاعات کارت اعتباری می‌شود، سال گذشته در 3 میلیارد معامله مورد استفاده قرار گرفت.

 

مستر کارت در صدد است که سیستم اسکن را بر روی 500 مشتری آزمایش کند و به محض اثبات درستی عملکرد آن، به صورت عمومی به کار ببرد. برای اجرای این طرح، شرکت مذکور در حال حاضر به همکاری با فروشندگان تلفن‌های همراه روی آورده تا امکانات لازم را در تلفن‌ها راه‌اندازی کنند. کاربران باید یک اپ را برای استفاده از خدمات مذکور نصب کنند.

 

بر اساس این گزارش که اطلاعات آن از سایت سازمان فناوری اطلاعات برگرفته شده است، به محض نصب اپ مذکور، یک پاپ‌آپ ظاهر می‌شود که از کاربر می خواهد پس از دادن سفارش خود، با استفاده از اثر انگشت یا اسکن صورت هویتش را تأیید کند. اگر کاربر اسکن صورت را انتخاب کند، باید به تلفن هوشمند خود نگاه کرده، یک بار پلک بزند تا اسکن انجام شود.

 

در گزارش مربوط به این آزمایش آمده است که محققان از این جهت پلک زدن را برای اسکن انتخاب کردند که مانع استفادهٔ سارقان از عکس کاربر و فریب دادن سیستم شوند.

 

اسکن‌ها به منزلهٔ عکس به کار نمی‌روند بلکه کدی را به وجود می‌آورند که در دستگاه باقی می‌ماند تا کاربر را شناسایی کند و به این ترتیب نقشهٔ صورت افراد تهیه و به کدهای 1s و 0s تبدیل می‌شود که از طریق اینترنت به شرکت مسترکارت می‌رسد. این شرکت در حال آزمودن شناسایی صوتی برای مبادلات آنلاین نیز هست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.