مجمع عمومی عادی سال93 پست‌بانک‌ایران برگزار و صورت‌های مالی تصویب شد

مجمع عمومی عادی سالیانه پست‌بانک‌ایران چهارشنبه سی‌ویکم تیرماه سال جاری با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعضای هیات‌مدیره این بانک، نمایندگان دولت، سهام عدالت، سازمان بورس و اوراق بهادار، بیش از 88 درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی و نمایندگان و وکلای آنان و نمایندگان سازمان‌های مرتبط و ناظران در تالار شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تهران برگزار و صورت‌های مالی سال 93 به تصویب رسید.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی پست‌بانک‌ایران: مهندس قنبری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان نماینده دولت و رئیس مجمع در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه این بانک سال گذشته دچار چالش ها و مشکلات زیادی بود و انتظار داریم سهامداران عمده و خرد توجه جدی به این مسائل داشته و درصدد رفع آن باشند.

 

قنبری افزود: پست بانک ایران هم خدمات عمومی بانکی را در قالب خرده بانکداری در روستاها و مناطق محروم ارائه می‌کند و هم بعنوان بانک تخصصی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بانک تجاری به هموطنان خدمت‌رسانی می‌کند که بخشی از خدمات عمومی آن تکلیفی است. وی در ادامه تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تقویت پست بانک ایران وارد عرصه شد و با واگذاری عاملیت بانکی خود به این بانک، درصدد ارتقاء جایگاه آن بعنوان بانک تخصصی و بانک عامل این وزارتخانه می‌باشد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شفاف‌سازی کامل گزارش‌های مالی این بانک عنوان کرد: نگاه این مجموعه به پست بانک ایران، کمک به دولت و ارائه خدمات عمومی و تکلیفی در روستاها و مناطق محروم است که لازم است دولت به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشد. قنبری در حین ارائه گزارش صورت‌های مالی توسط حسابرس و بازرس قانونی این بانک، توضیحات لازم را به سهامداران ارائه و بر رفع ابهام‌ها و مشکلات موجود و همچنین شفاف‌سازی هرچه بیشتر عملکرد تأکید کرد. مهندس حسن‌زاده رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل نیز در ابتدای جلسه ضمن بیان چالش‌ها و مشکلات موجود و تشریح اهم دستاوردها و افتخارات سال گذشته بانک، گزارش عملکرد سال 93 هیات مدیره را به مجمع عمومی صاحبان سهام ارائه کرد. وی ابراز امیدواری کرد که با اقدامات و برنامه‌های صورت پذیرفته درسال جاری بتوانیم بانک را به سوددهی بیشتر رسانده و رضایت سهامداران را فراهم سازیم. همچنین در ادامه کلیپ کاملی از فعالیت‌ها، اقدامات و برنامه‌های پست بانک ایران در این مجمع پخش گردید و بازرس قانونی بانک گزارش عملکرد مالی سال 93 را ارائه و سهامداران به بررسی آن پرداخته و تصویب کردند. سپس اعضای مجمع، سازمان حسابرسی را بعنوان بازرس و حسابرس قانونی و روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات را نیز بعنوان روزنامه‌های رسمی این بانک جهت درج آگهی ها تعیین نمودند. گفتنی است: عباس پورخسروی رئیس اداره کل امور مالی، علی آزاد رئیس اداره کل حقوقی و وصول مطالبات پست‌بانک‌ایران به همراه نمایندگان بورس و اوراق بهادار و وزارت امور اقتصادی و دارایی در حین قرائت صورت‌های مالی توسط بازرس و حسابرس قانونی ضمن تشریح موارد مرتبط، به سئوالات و ابهامات مطرح شده نیز پاسخ‌ دادند. شایان ذکر است: پس از پایان رسمی مجمع، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و برخی از مدیران این بانک درجمع خبرنگاران و سهامداران حاضر و پاسخگوی سئوالات آنان بودند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.