مصوبات مجامع بانک اقتصاد نوین

مجمع عمومی عادی سالانه بانک اقتصاد نوین با حضور جمع کثیری از سهامداران این بانک برگزار و صورت‌های مالی بانک برای سال‌مالی منتهی به 29 اسفند 1393 به تصویب سهامداران رسید.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، حسن معتمدی مدیرعامل این بانک در گزارش خود به سهامداران در مجمع عمومی عادی سالانه گفت: بانک اقتصادنوین به‌عنوان نخستین بانک‌خصوصی کشور همراه مجموعه واحدها و شرکت‌های تخصصی خود دایره‌ای تمام عیار از محصولات و خدمات بانکی و مالی را ارائه می‌کند‌که این مهم مورد استقبال ذی‌نفعان اصلی بانک قرار گرفته است.

 

وی گفت: بانک اقتصادنوین به‌رغم همه نوسانات و تغییرات محیطی سال گذشته، موفق شد برای سومین سال پیاپی روند رو به رشد خود را ادامه دهد و جایگاه خود را در نظام بانکی تثبیت کند. مدیرعامل بانک اقتصادنوین اظهار کرد: سپرده‌های سرمایه‌گذاری ریالی تودیع شده نزد بانک اقتصادنوین در پایان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از 22درصد رشد را نشان می‌دهد، ضمن اینکه در بخش تسهیلات نیز رشد بانک اقتصادنوین در سال گذشته حدود 22 درصد بود؛ این در حالی است‌که به گفته مدیرعامل بانک اقتصادنوین متوسط رشد نظام بانکی در اعطای تسهیلات در سال گذشته حدود 18 درصد بوده است.

 

وی رقم سپرده‌های تودیع شده در نظام بانکی را در پایان سال گذشته 8193 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: سهم بانک اقتصادنوین از این سپرده‌ها حدود 307 هزار میلیارد ریال است. در بخش تسهیلات اعطایی نیز کل تسهیلات اعطایی نظام بانکی در سال گذشته 6740 هزار میلیارد ریال بوده است‌که از این عدد حدود 260 هزار میلیارد ریال سهم بانک اقتصادنوین است. معتمدی در ادامه به افزایش ضریب بهره‌وری در بانک اقتصادنوین در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سرمایه انسانی به‌عنوان مزیت انحصاری رقابتی بانک اقتصادنوین در بازار پولی کشور زمینه را برای تمایز بانک اقتصادنوین نسبت به سایر بانک‌ها ایجاد کرده است که توجه به این مهم زمینه رشد شاخص‌های کلیدی عملکرد را در بانک اقتصادنوین فراهم کرده است.

 

وی گفت: از جمله این موارد می‌توان به ضریب بهره‌وری سرمایه انسانی و شعب بانک اشاره کرد؛ به‌عنوان مثال میانگین درآمد شعب بانک در سال گذشته از مرز 248 میلیارد ریال گذشت‌که در مقایسه با سال قبل از آن حدود 30 درصد رشد نشان می‌دهد. وی همچنین با اشاره به افزایش ضریب بهره‌وری سرمایه انسانی بانک در سال گذشته گفت: سرانه درآمد بانک به ازای پرسنل در سال گذشته به حدود 20 میلیارد ریال رسید‌ که نسبت به سال قبل از آن 36 درصد رشد داشته است.

 

وی گفت: نسبت سرانه جذب منابع و اعطای تسهیلات نیز در شعب بانک اقتصادنوین در سال گذشته به‌ترتیب 13 و 17 درصد رشد داشته است. مدیرعامل بانک اقتصادنوین همچنین از رشد 13 درصدی پرونده‌های تسهیلات اعطایی از نظر تعداد خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از 115 هزار فقره پرونده تسهیلاتی در بانک اقتصادنوین تشکیل شد‌که در مقایسه با سال قبل از آن حدود 13 هزار فقره رشد داشته است. معتمدی گفت: صدور ضمانت‌نامه‌های ریالی بانک اقتصادنوین نیز در سال گذشته به لحاظ تعداد 114 درصد رشد داشته است. مدیرعامل بانک اقتصادنوین در ادامه به ایجاد زیرساخت‌های مناسب در عرصه بانکداری الکترونیک در این بانک خبر داد و گفت: در این حوزه بستر مناسبی فراهم شده‌ که خدمات‌نوین و روزآمدی به مشتریان ارائه می‌کند.

 

معتمدی گفت: بانک اقتصادنوین در سال گذشته در حوزه خدمات بانکداری الکترونیک جوایز ارزنده‌ای دریافت کرد‌که از آن جمله می‌توان به نشان و لوح تقدیر استاندارد بین‌المللی تضمین امنیت بانکداری‌الکترونیک و اینترنتی (BSS) ازسوی اتحادیه اروپا، جایزه نوآوری در مدیریت بانکداری الکترونیکی در همایش زنجیره موفقیت سازمانی و تندیس و لوح تقدیر بانک برگزیده برای انتقال وجه از طریق تلفن همراه (MMT) در جشنواره دکتر نوربخش در چهارمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اشاره کرد. وی تدوین برنامه استراتژیک بانک اقتصادنوین را یکی از اقدامات اساسی بانک در سال 93 دانست و افزود: بر‌اساس این برنامه بانک اقتصادنوین در افق 1400 به یکی از سه بانک کشور به لحاظ سودآوری تبدیل خواهد شد.

 

مدیرعامل بانک اقتصادنوین همچنین به ارائه خدمات متنوع بانکی با توجه به خواست و نیاز مشتریان اشاره و اظهار کرد: در این راستا خدمات بانک در سه گروه تخصصی بانکداری شرکتی، بانکداری اختصاصی و بانکداری خرد ارائه می‌شود ‌که در حوزه بانکداری شرکتی بانک اقتصادنوین با تمرکز بر شناخت مشتریان به‌عنوان شریک تجار و معتمد مشتریان می‌کوشد‌ که خدمات مورد نیاز این گروه از مشتریان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تامین کند.

 

وی در تشریح عملکرد بانکداری شرکتی بانک اقتصادنوین در سال گذشته گفت: دریافت استاندارد بین‌المللی اعتماد مشتریان از اجلاس باینکس، راه‌اندازی سامانه تسویه وجوه مربوط به مبادلات بورس کالا، مدیریت سامانه اعتبارسنجی شرکت مشاوره رتبه‌بندی ایران، عاملیت پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و ایجاد زیرساخت فروش متقاطع با شرکت‌های تابعه از جمله شرکت بیمه نوین و شرکت تامین سرمایه نوین اشاره کرد. مدیرعامل بانک اقتصادنوین در گزارش خود به سهامداران به عملکرد این بانک در عرصه خدمات بین‌الملل اشاره کرد و گفت: حواله‌های وارده بانک اقتصادنوین در سال گذشته بیش از 4 برابر رشد کرد‌ که نشان‌دهنده عملکرد مطلوب این بانک در این حوزه است، ضمن اینکه حواله صادره این بانک نیز در مدت زمان یاد شده حدود 100 درصد افزایش داشته است.

در ادامه مجمع عمومی عادی سالانه بانک اقتصادنوین، پس از قرائت گزارش حسابرس قانونی و بازرس مستقل بانک؛ صورت‌های مالی سال‌مالی منتهی به 29 اسفند 1393 بانک اقتصادنوین به تصویب سهامداران رسید.

 

همچنین بنابر تصمیم سهامداران حاضر در جلسه مجمع مقرر شد، به هر سهم بانک اقتصادنوین برای سال‌مالی 1393 مبلغ 220 ریال سود خالص پرداخت شود. پس از پایان مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده این بانک برگزار شد‌ که در پایان بر‌اساس تصمیم سهامداران، اعضای هیات‌مدیره دوره قبلی برای دو سال دیگر به‌عنوان هیات‌مدیره بانک اقتصادنوین انتخاب شدند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.