اتفاقی که باعث شد سکه از بالای 900 هزار تومان سقوط کند

بر اساس گفته های رییس اتحادیه طلاو جواهر در برنامه تلویزیونی روزآمد افت قیمت سکه قابل پیش بینی بود و این روند در روزهای پایانی هفته ادامه دارد.

عصر بانک؛قیمت سکه ظرف دو روز کاری 35 هزار تومان کاهش پیدا کرد تا بسیاری از شهروندان نسبت به روند آینده قیمت این فلز گران بها ابهام داشته باشند. موضوعی که محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه طلا و جواهر در برنامه تلویزیونی روزآمد که در میانه های روز از شبکه سراسری پنج سیما پخش می شود در رابطه با آن توضیح داد.

 

محمد کشتی آرای در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت سکه ظرف دو روز 35 هزار تومان افت داشت گفت:« اتفاقا این موضوع در رسانه ها ثبت هست و  بر خلاف دفعات قبل واضح این موضوع را اعلام کرده بودم که قیمت سکه کاهش پیدا خواهد کرد. علت آن هم این بود که شوکی وارد شده بود و قیمت هایی ایجاد شد.  این قیمت ها کاذب و غیرواقعی بود؛ بنابراین وقتی از من سوال شد که آیا این قیمت ها واقعی است یا خیر در پاسخ به صراحت اعلام کردم  روی سکه حباب ایجاد شده است و این حباب ناشی از هیجان هایی و اتفاق هایی است که در بازار رخ داده است. »

 

او ادامه داد:« البته در هفته گذشته به دلیل پیش رو بودن عید فطر  تقاضا افزایش پیدا کرد و این تقاضا قیمت ها را تا حدی افزیش داد. بر این اساس تقاضای شدیدی به بازار وارد شد و اعلام کرد که قیمت ها واقعی نیست.»

 

کشتی آرای در ادامه توضیحات خود به بازگشایی بازار سکه و طلا پس از تعطیلات عید فطر اشاره کرد و گفت:« از شروع به کار بازار در هفته جاری قیمت جهانی هم کاهش پیدا کرد و از سوی دیگر قیمت ارز نیز با افت مواجه شد. این دو عامل باعث شد قیمت سکه از بالای 900 هزار تومان کاهش پیدا کند.»

 

رییس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه پیش بینی از آینده قیمت سکه ارائه کرد و گفت:« به نظر می رسد در همین حد افت قیمت باشد. قیمت اونس 1104 حدود دلار است و به نظر می رسد در همین سطح باقی بماند. اکثر کارشناسان قیمت را در همین سطح برآورد کرده اند. بنابراین می توان قیمت ثابت 1100 دلار برای هر اونس طلا در روزهای آینده در نظر گرفت. از سوی دیگر قیمت ارز هم با توجه به صحبت درباره تک نرخی شدن آن و تعادل عرضه و تقاضا به نظر می رسد تغییرات عمده ای داشته باشد. این تغییرات نمی تواند بیشتر از این قیمت سکه را کاهش بدهد. قیمت سکه در یکی دو روز آینده کف 850 هزار تومان خواهد بود.»  

 

 

/خبرآنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.