حل مسائل بانکی و بیمه‌ای ایران و آلمان

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با روحیه ای که از طرف آلمان مشاهده شد پیش بینی می شود که ارتباطات به سرعت تنظیم و به سطح گذشته بازگردد .

عصر بانک؛رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به مذاکرات مشروح با معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان،گفت: با عزمی که آلمانی ها دارند مسایل بانک و بیمه میان دو کشور تا سه ماه آینده بازنگری و حل و فصل خواهد شد.

ولی الله سیف پس از مذاکرات فشرده با زیگمار گابریل افزود: در این مذاکرات برای حل مسایل بانک و بیمه با هدف افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور به صورت مشروح بحث و قرار شد علاوه بر مبادله هیات های کارشناسی؛ کمیته دائمی مشترک برای کمک به ایجاد ارتباطات کارگزاری بانکی تشکیل شود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به همراهی هیاتی از صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی آلمانی در دیدار معاون صدر اعظم آلمان ، ادامه داد : هدف آلمان بازگشت سطح روابط اقتصادی به حجم روابط اقتصادی قبل از تحریم هاست.

سیف افزود : یکی از موضوعات مورد علاقه حل مسایل مربوط به شرکت هرتمز بود که نقش جدی در صدور بیمه نامه تجاری میان ایران و آلمان دارد .

وی با اشاره به بلاتکلیفی برخی حساب های مالی میان ایران و آلمان گفت: در همکاری های مالی دو کشور مطالبات معوق وجود دارد که باید شفاف سازی شود .

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با روحیه ای که از طرف آلمان مشاهده شد پیش بینی می شود که ارتباطات به سرعت تنظیم و به سطح گذشته بازگردد .

در این مذاکرات بیش از 20 نفر از مدیران ارشد و نمایندگان شرکت های آلمانی ، معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان حضور داشتند .

زیگمار گابریل معاون صدر اعظم آلمان امروز با رئیس جمهور ، رئیس مجلس و وزرای صنعت ، معدن تجارت ؛ نیرو؛ نفت ؛ امور خارجه و رئیس کل بانک مرکزی دیدار و درباره گسترش همکاری ها بحث و تبادل نظر کرد .

 

 

/خبرگزاری صدا و سیما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.