بالاترین مسئولیت اجتماعی بانک ها تحکیم مبانی اقتصادمقاومتی است

بالاترین مسئولیت اجتماعی بانک ها تحکیم مبانی اقتصادمقاومتی و مساعدت به رونق‌اقتصادی و رشداشتغالزایی است. وی با اشاره به نیازهای اساسی اقتصاد ایران در برهه کنونی افزود: هدایت سرمایه‌های خُردبه سمت بازارهای مولد یکی از راهبردهای شبکه بانکداری است که در نهایت به افزایش تولید و رونق‌اقتصادی می انجامد.

عصر بانک؛به گزارش اداره کل بازاریابی وتبلیغات بانک انصار، آیت اله ابراهیمی طی گفتگویی درباره اقتضائات اقتصادمقاومتی ضمن تأکید بر ضرورت اولویت دهی به اشتغال در توسعه اقتصادمقاومتی به معرفی عوامل تأثیرگذار بر ایجاد اشتغال پرداخت و افزود: نیروی انسانی، امکانات مادی و طبیعی و انگیزه برای تولید در ایران به وفور وجود دارد و مشکل در مدیریت منابع و فقدان تفکرسیستمی است.

 

مدیرعامل بانک انصار مدیریت منابع مالی و امور فاینانس را در اقتصاد مدرن و به ویژه حوزه اشتغال مهم دانسته و ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد که توسعه مالی و رشد اقتصادی منوط به رشد اشتغالزایی مبتنی بر خلاقیت همزاد یکدیگرند و تأمین و انباشت سرمایه، بهره وری سرمایه، افزایش ریسک پذیری، شناسایی حوزه های سرمایه گذاری و تبدیل منابع خُرد به منابع کلان دستاوردهای بزرگ صنعت بانکداری در جهان است که بدون آن ها پیشرفت اقتصادی ممکن نیست.

 

دکترابراهیمی پس از آن در پاسخ به سئوالی مبنی بر نقش فعالان اقتصادی کشور در تحکیم مبانی اقتصاد مقاومتی و رشد اشتغالزایی گفت: متأسفانه بسیاری از نهادهای سرمایه گذاری کشور طی سال های گذشته به سمت بازارهای غیرواقعی اقتصاد مثل بازارسکه، طلا و دلار تمایل  نشان داده و باوجود درآمدهای چشمگیر از فروش نفت، واردات کالاهای غیرضرور افزایش یافت و در دوران پساتحریم باید این رویه اصلاح و سرمایه ها به سمت بخش های واقعی اقتصاد سوق داده شود.

 

دکتر ابراهیمی در پایان این گفتگو از جهت گیری های راهبردی بانک انصار در راستای تحقق اقتصادمقاومتی سخن گفته و به فعالان اقتصادی، بازرگانان، بنگاه های اقتصادی و بانک های کشور توصیه کرد که مواظب باشند، شرایط پس از تحریم به گونه ای رقم نخورد که باردیگر به جای سرمایه گذاری در حوزه های اشتغالزا و تولید ملی با سرمایه های ایرانی به واردات بی رویه کالاهای لوکس و غیرضرور مبادرت ورزند و مطالبات به حق انقلاب، مردم و رهبری را در تحکیم مبانی اقتصادمقاومتی فراموش کنند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.