بدنه نظارتی بانک مرکزی ضعیف است

نماینده مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نظارت بر بانک ها از سوی بانک مرکزی ضعف جدی دارد و لذا نیازمند بازنگری جدی است.

عصر بانک؛اسماعیل جلیلی با اشاره به طرح مساله وجود حساب‌های جعلی در سیستم بانکی گفت: متاسفانه عده‌ای برای بهره‌گیری خارج از ضوابط معمول دست به چنین اقداماتی می‌زنند و در این شرایط ضعف نظارتی بانک مرکزی جلوه می‌کند.

 

وی افزود: فرآیندهای الکترونیکی دربانک قابلیت کنترل خواهد داشت و سیستم پکپارچه بانکی تحت نظارت بانک مرکزی می‌تواند یک راهکار برای حل این معضلات باشد.

 

این عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: مشکلات بانکی ما هم در حوزه بازپرداخت اقساط نحوه دریافت تسهیلات و حسابهای جعلی نیازمند نظارت بیشتر است و توان جلوگیری از تخلفات آنگونه که باید باشد در بدنه نظارتی بانک مرکزی نیست.

 

وی ادامه داد: برای خطایی آن هم به این حجم پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌هایی شده بوده است و خلاء های نظارتی و مقرراتی به این پدیده کمک کرده است.

 

نماینده مسجد سلیمان در پایان تصریح کرد: باید این مساله بیشتر بررسی شود و شاید در خلل بررسی‌ها بسیاری از عوامل وابسته و یا تاثیرات این حساب‌های جعلی در سیستم بانکی ما نمایان شود.

 

 

 

/خبرآنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.