تعداد خانوارهای نیازمند در کشور چند میلیون است؟

قائم مقام معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد با بیان اینکه زکات پشتوانه تامین محرومان است ، اظهار داشت : زکات فاصله طبقاتی را کاهش می دهد و نموداری از نظام اسلامی است.

عصر بانک؛علی شریف که در گفت‌وگو با رادیو گفتگو سخن می گفت افزود: زمینه فقر زدایی را می توان از طریق زکات ایجاد کرد زیرا باعث عدالت اجتماعی می شود. از وظایف حاکم اسلامی اجرای زکات است. در کشورمان با توجه به اهدافی که داریم در این زمینه ورود کرده ایم و در مرحله نخست از سال 86 با محوریت سازمان بودجه بحث زکات را آغاز کردیم و تا پایان این اقدامات را ادامه دادیم و خروجی که در ایران بدست آمد، قریب به 320 میلیون تومان در طی این هفت سال زکات جمع آوری کرده ایم.

 

علی شریف خاطرنشان کرد : البته پیش از آن نیز مردم این کار را انجام می دادند اما اینکه در قالب حکومت اجتماعی این کار را انجام دهیم، خیر و بعد از این بود که دولت جمع آوری زکات را صورت داد. در سال 83 آقای قرائتی نامه ای را به رهبر انقلاب تقدیم می کنند و نقدی داشت که چرا در زکات کار مدونی صورت نگرفته است و پیشنهاداتی را ارائه می کند و رهبر انقلاب نیز آنها را تایید می فرمایند و آن شاکله را ایجاد می کنند و به صورت نظام مند ایجاد می شود و تا سال 89 ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: امروز در کشورمان بیش از یک میلیون و هفتصد هزار خانوار نیازمند داریم که جمعیتی بالغ بر چهار میلیون نفر را تشکیل می دهند و علاوه بر این افرادی هم به طور مقطعی نیز از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند. نکته اصلی همین بود که ارتباط بین زکات و مردم را کمیته امداد امام خمینی فراهم می کند.

علی شریف به قانون زکات اشاره کرد و بیان داشت: ادامه این روند باعث تصویب قانون زکات در مجلس شورای اسلامی شد که این رویکرد در نیمه دوم سال 90 شکل گرفت و بر این اساس، قانون شورای زکات تشکیل شد که از بخش های مختلف عضو این ستاد هستند. امروز که در خدمت شما هستم، موفق شدیم شورای زکات را در مراکز کل استان های کشور ایجاد کنیم و در مرکز استان تحت نظر نماینده ولی فقیه و در مراکز شهرستان ها نیز به ریاست ائمه جمعه است و به فعالیت می پردازد.

قائم مقام معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد امام خمینی و سرپرست اداره کل اجرایی خاطرنشان کرد: امروز سازمان دهی زکات را در ایران انجام داده ایم. ما در دهه گذشته بناهای زیادی را در شهرهای محتلف دایر کرده ایم که اساس آنها مصوبه شورای زکات آن منطقه است و دبیرخانه آن در کمیته امداد خمینی دایر است و این کمیته تحت برنامه منظمی در حال فعالیت است.

 

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.