حرکت محموله 2 میلیون بشکه ای نفت ایران به سوی آسیا

رویترز مدعی شد: یک نفتکش غول پیکر ایرانی حامل 2 میلیون بشکه نفت پس از ماه ها توقف در آب های ایران به سمت آسیا در حال حرکت است.

عصر بانک؛خبرگزاری انگلیسی رویترز مدعی شد: یک نفتکش غول پیکر ایرانی حامل 2 میلیون بشکه نفت پس از ماه ها توقف در آب های ایران به سمت آسیا در حال حرکت است. این نخستین کشتی ذخیره کننده نفت ایران بر روی آب است که پس از توافق هسته ای روانه بازار می شود.

 

هرچند تحلیلگران نفتی انتظار ندارند که صادرات نفت ایران تا سال آینده افزایش چشمگیری داشته باشد، اما این کشور میلیون های بشکه نفت خود را ماه هاست که در نفتکش ها بر روی آب ذخیره کرده است.

 

به گفته یک منبع آگاه رهیابی نفتکش ها، نفتکش با تمام ظرفیت بارگیری شده استارلا، متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران، از 12 دسامبر برای ذخیره سازی نفت خام به کار گرفته شده بود.

 

وی توضیح داد، «این نخستین نفتکشی است که ذخیره سازی بر روی آب را رها می کند.یکی از سناریوها این است که نفت این نفتکش به کشتی دیگری انتقال یابد، اگرچه درحال حاضر هیچ چیز مشخص نیست.»

 

بر اساس اطلاعات کشتیرانی تامسون رویترز ایکون، این کشتی از طریق دریای عمان به سمت سنگاپور در حرکت است.

 

اوایل این هفته، استارلا در سواحل امارات در منطقه خورفکان که معمولا انتقال کشتی به کشتی نفت در آنجا صورت می گیرد، لنگر انداخته بود.

 

مشخص نیست که محموله 2 میلیون بشکه ای این نفتکش فروخته شده است یا نه و درصورت فروش، آیا این معامله پس از توافق هسته ای انجام شده است یا نه؛ اما این اتفاق پس از ماه ها متوقف ماندن نفتکش های پر از نفت ایران بر روی آب که بیش از 50 میلیون بشکه نفت را ذخیره کرده اند، (معادل بیش از یک ماه صادرات نفت ایران) اتفاق مهمی است.

 

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.