بانک کره‌ای حمایت مالی از شرکت‌ها برای بازگشت به ایران را از سر می‌گیرد

اکسیم بانک کره جنوبی اعلام کرد می تواند تامین مالی پروژه ها، اعطای وام و صدور اسناد اعتباری برای شرکت های کره ای فعال در ایران را از سر بگیرد.

عصر بانک؛در حالی که کشورهای صنعتی برای ورود به بازار ایران پس از رفع تحریم ها با یکدیگر رقابت می کنند، نهاد اعتبار سنجی کره جنوبی در زمینه صادرات، وعده داد تا حمایت مالی شرکت های کره ای برای انجام تجارت با ایران را تامین نماید.

 

بانک صادرات و واردات کره جنوبی( اکسیم بانک) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که می تواند تامین مالی پروژه ها، اعطای وام و اعتبار را بر عهده بگیرد. این بانک همچنین به دنبال امضای یک یادداشت تفاهم با تهران برای ساخت 10 بیمارستان در این کشور است.

این بانک کره ای اعلام کرد، قبل از اینکه تحریم ها علیه ایران برقرار شود، پیشنهاد حمایت مالی برای صنایعی نظیر ساخت و ساز و کشتی سازی را ارائه کرده بود.

در بیانیه اکسیم بانک کره آمده است: «ما می توانیم از شبکه های مالی و تجربیات قبلی خودمان برای اعطای وام و فراهم کردن اعتبار لازم برای پروژه های مهم استفاده کنیم و به نحوی موثر از شرکت هایی که وارد بازار ایران می شوند حمایت به عمل آوریم.»

ایران و 6 قدرت جهانی روز سه شنبه به توافقی جامع در خصوص برنامه هسته ای تهران دست یافتند که بر اساس آن تحریم های آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه ایران برداشته خواهد شد.

کره جنوبی، یکی از بزرگترین مشتریان نفت ایران است و اکسیم بانک می تواند از شرکت های کره ای که می خواهند بهره ای از پروژه های 31 میلیارد دلاری گازی و 25  میلیارد دلاری نفتی پیشنهاد شده از سوی ایران در سال جاری بهره ببرند، حمایت نماید.

ایران در حال حاضر سومین صادر کننده بزرگ نفت به کره جنوبی در خاورمیانه محسوب می شود.

شرکت فولاد سازی پوسکوی کره نیز روز چهارشنبه اعلام کرد، با چند شرکت ایرانی برای انجام همکاری تجاری در ارتباط بوده است.

 

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.