بیشترین تراکنش های الکترونیکی در کدام استان انجام می شود؟

طبق آخرین آمار ارائه شده توسط شرکت شاپرک، در فصل بهار بیش از 2 میلیارد تراکنش از طریق درگاه های پرداخت الکترونیکی انجام شده است.

عصر بانک؛آخرین آمار شاپرک از تراکنش های الکترونیکی درگاه های موبایل، اینترنت و پایانه های فروشگاهی منتشر شد.

بر اساس آمار شاپرک سه ماهه ابتدای سال جاری در کشور بیش از 2 میلیارد و 240 میلیون تراکنش از طریق سه درگاه پایانه های فروشگاهی، موبایل و اینترنت انجام شده است.

 

بر اساس این گزارش در اولین فصل سال بیش از 44 درصد از کل تراکنش های شاپرک در استان تهران انجام و 66 درصد نیز در سایر استان های کشور صورت گرفته است.

 

خردادماه امسال تراکنش های الکترونیکی انجام شده با کاهش 4 درصدی در استان تهران مواجه بود. اما در سایر استان ها این 4 درصد به صورت افزایش درآمارها ثبت شده است.

 

 

درگاه موبایل در فصل بهار بیش از 298 میلیون و 212 هزار بار برای پرداخت قبض و خرید شارژ مورد استفاده قرار گرفته است. اما سرویس خرید از طریق درگاه موبایل همچنان کمترین طرفدار را دارد. خرید از طریق این درگاه در سه ماهه ابتدایی سال تنها 1 میلیون و 630 هزار بار انجام شده است.

 

اما با وجود کسر کارمزد برای تراکنش مانده گیری این درگاه در سه ماه بیش از 118 میلیون و 650 هزار بار برای مانده گیری مورد استفاده کاربران قرار گرفته است.

 

 

پایانه های فروش یا همان دستگاه های کارتخوان فروشگاهی در سه ماهه ابتدای سال بالغ بر 197 میلیون و 350 هزار بار برای خرید شارژ و پرداخت قبض استفاده شده اند. تراکنش مانده گیری از طریق دستگاه پوز در فصل بهار تعداد 165 میلیون و 381 هزار تراکنش را به ثبت رسانده است. خرید از طریق درگاه پایانه های فروشگاهی بیشترین تعداد تراکنش را داشته است.

 

در فصل بهار تراکنش خرید که پرونده آن همچنان روز میز شورای پول و اعتبار مانده و بدون کارمزد انجام می شود بیش از 1 میلیارد و 227 میلیون و 351 هزار بار ثبت شده است.

 

 

درگاه اینترنت سومین درگاهی است که کاربران برای پرداخت قبض و خرید شارژ از آن استفاده می کنند. این تراکنش از روی درگاه اینترنت 139 میلیون و 124 هزار و 890 بار به ثبت رسیده است. اما خرید از طریق این درگاه با رشد کمی در خرداد ماه مواجه بود که می توان علت آن را خرید کتب درسی از طریق این درگاه دانست. تراکنش خرید از طریق درگاه اینترنت در فصل بهار امسال بیش از 42 میلیون و 759 بار انجام شده است.

 

 

 

/خبرآنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.