جدول/ قیمت دلار، یورو و پوند در پایان هفته چقدر افزایش داشت؟

بانک مرکزی که سیاست تک نرخی کردن از را با جدیت بیشتری دنبال می کند، آخرین قیمت دلار در این هفته را به 2953 تومان اعلام کرد.

عصر بانک؛کاهش فاصله نرخ ارز مبادله ای با ارز آزاد که نشان از نزدیک بودن موعد دستیابی به ارز تک نرخی است از برنامه های اصلی بانک مرکزی برای سال 94 است.

 

پیش از این نیز ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در گفتگو با خبرآنلاین از برنامه های هدفمند بانک مرکزی برای رشد اقتصادی کشور نام برده و ضمن اشاره به این که آرامش و ثبات بازارهای مختلف و کل اقتصاد مهمترین اصل برای نیل به رشد اقتصادی است تاکید داشت: «خوشبختانه دولت این ثبات و آرامش را ایجاد کرده و بانک مرکزی نیز با تمرکز ویژه ای که بر کنترل بازار ارز داشته، طی سال گذشته با کنترل نوسانات مخرب نرخ ارز آرامش نسبی را به بازار ارز حاکم کرده است.»

 

رییس شورای پول و اعتبار ضمن اشاره به پیشگیری بانک مرکزی از نوسانات موقت و هیجانی اظهار کرد: «در عین مواجهه با حجم زیاد تقاضای ارز در روزهای پایانی سال گذشته، شاهد کاهش قابل توجه قیمت ارز نیز بوده و این رخداد نشانگر آن است که اقتصاد از ثبات نسبی مطلوبی برخوردار بوده و نوید بخش رشد اقتصادی مثبت آینده است.»

 

بانک مرکزی برای امروز پنج شنبه نرخ 36 ارز را با تغییرات اندکی اعلام کرد و قیمت سه ارز را نسبت به روز گذشته ثابت نگه داشت.

 

بر این اساس قیمت دلار که در روز گذشته با اندکی کاهش به کمتر از 2950 رسیده بود امروز با رشد 3 تومانی 2953 تومان اعلام شد. همچنین قیمت پوند 4614 و یورو 3229 تومان تعیین شده است. 

 

 

 

/خبرآنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.