سیف: اطلاعات متمرکز در گمرک برای بانک مرکزی بسیار حیاتی است

رئیس کل بانک مرکزی در بازدید از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گفت: امکانات بانک مرکزی می تواند در گمرک استفاده شود و اطلاعاتی که در اینجا متمرکز می شود برای بانک مرکزی بسیار حیاتی است.

عصر بانک؛ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی در بازدید از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گفت: سامانه جامع گمرکی تغییر بسیار جدی در بهبود فضای کسب و کار ایجاد می کند و رتبه ایران را در فضای کسب و کار ارتقا می دهد.

 

سیف با بیان این مطلب افزود :این سیستم علاوه بر پیشگیری از هرگونه فساد از تلف شدن منابع جلوگیری کرده و می تواند بهره وری و کارایی را افزایش دهد.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه اظهار داشت : قبلا آقای دکتر کرباسیان در هیات دولت گزارشی از کارهای مثبت شان که در گمرک انجام داده اند را ارائه کرده بودند که بر اساس گزارش ایشان من استنباط متفاوتی از این سامانه داشتم اما کاری که من الان می بینم بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و دست  دست اندرکاران واقعا درد نکند.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که نظر شما در رابطه با پیاده سازی پنجره واحد تجارت فرامرزی در کشور چیست و همکاری بانک مرکزی با گمرک در این خصوص چگونه است ، پاسخ داد: موضوع خیلی مهم این است که از این طریق دستگاهها می توانند در کنارهم به صورت کارگروهی (team work) کار کنند، بنابراین امکانات بانک مرکزی می تواند در گمرک استفاده شود و اطلاعاتی که در اینجا متمرکز می شود برای بانک مرکزی بسیار حیاتی است و با اتصال به این سیستم کارایی آن را افزایش می دهد .

بنابراین گزارش، سیف رئیس کل بانک مرکزی و هیأت همراه در این بازدید با عملکرد بخش های مختلف سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی آشنا شدند و کرباسیان رئیس کل گمرک ایران توضیحاتی را در خصوص چگونگی کارکرد این سیستم و ضرورت لینک شدن بانک های عامل با آن بیان نمود.
شایان ذکر است که در این بازدید رئیس کل بانک مرکزی را سید محمود احمدی دبیرکل بانک مرکزی همراهی می کرد و همچنین فرهاد رهبر مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز حضور داشت.

 

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.