جزئیات لایحه اصلاح نظام بانکی

مسوول پروژه اصلاح نظام بانکی از ارسال 2 لایحه قانون بانک مرکزی و قانون بانکداری برای اصلاح نظام بانکی به دولت طی 10 روز آینده خبر داد و گفت: بنا است به سرعت لوایح نهایی به مجلس ارائه شود.

عصر بانک؛حسین عیوضلو در پاسخ به اینکه آیا «لایحه اصلاح نظام بانکی که بنا است به‌زودی به هیات‌وزیران تقدیم شود همان لایحه‌ای است که در دولت قبل و در قالب طرح تحول بانکی در حال تدوین بود؟» اظهار کرد: در سال 90 بانک مرکزی و وزارت اقتصاد وقت 2 لایحه برای اصلاح نظام بانکی تحت عنوان لایحه قانون بانک مرکزی و لایحه قانون بانکداری در دست بررسی داشتند که مسکوت ماند.

 

وی افزود: اما در دولت یازدهم بازنگری بر لوایح مذکور در بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی آغاز شد؛ به‌نحوی‌که اخیرا هر روز جلساتی به همین منظور در وزارت اقتصاد تشکیل می‌شود.

 

مسوول پروژه اصلاح نظام بانکی با بیان اینکه باتوجه به بازنگری‌های صورت گرفته امید می‌رود لوایح نهایی تا دو هفته آینده به مجلس ارائه شود، ادامه داد: در اصلاحیه جدید نظام بانکی، قانون عملیات بانکی بدون ربا زیرمجموعه قانون بانکداری خواهد بود.

 

عیوضلو ضمن اشاره به اینکه همزمان با بررسی 2 لایحه بانک مرکزی و قانون بانکداری، طرح ویژه‌ای برای اصلاح نظام بانکی با اشراف وزارت اقتصاد در حال تدوین است، تصریح کرد: نتیجه نهایی این طرح حداکثر تا شهریورماه اعلام خواهد شد.

 

وی البته گفت: اما در نهایت آنچه از سوی دولت برای اصلاح نظام بانکی تقدیم مجلس خواهد شد همان لایحه قانون بانک مرکزی و لایحه قانون بانکداری خواهد بود.

 

مسوول پروژه اصلاح نظام بانکی در خصوص زمان اتمام بررسی لایحه‌های اصلاح نظام بانکی در دولت اظهار کرد: لایحه قانون بانک مرکزی در هفته جاری و لایحه قانون بانکداری نیز طی هفته آینده تمام می‌شود؛ قرار بر این است طی 10 روز آینده لوایح مذکور تقدیم دولت و بعد از آن با سرعت به مجلس ارائه می‌شود.

 

 

/تسنیم

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.