عقب‌نشینی سکه به نرخ‌های سه سال قبل

بررسی روند قیمت سکه در طول یک ماه گذشته، از کاهش 43 هزار و 500 تومانی قیمت سکه حکایت دارد.

عصر بانک؛سکه در طول سه سال اخیر، روزهای پرنوسانی را طی می‌کرد و تقریبا شیب قیمت‌ها به سمت بالا بود، اما در روزهای گذشته سکه در بازار روند نزولی را در پیش گرفته است؛ تا جایی که قیمت سکه تمام بهار آزادی هم اکنون به 875 هزار تومان کاهش یافته است.

 

کاهش قیمت سکه را در حالی در بازار شاهد هستیم که شیب صعودی قیمت‌ها از سال 1390 آغاز شده بود و براساس گزارش بانک مرکزی، به طور متوسط در شهریورماه 1391 به 893 هزار و 724 تومان افزایش یافت.

 

رشد قیمت‌ها در این سال ادامه داشت؛ به طوری که حتی سکه حدود یک میلیون و 500 هزار تومان نیز در بازار قیمت پیدا کرد.

 

حالا پس از گذشت این مدت، در حال حاضر قیمت سکه به حدود 875 هزار تومان کاهش یافته است؛ قیمت نیم‌سکه نیز در بازار 453 هزار تومان، ربع سکه 253 هزار تومان و سکه یک‌گرمی نیز 167 هزار تومان است. بر این اساس، در حال حاضر سکه تمام بهار آزادی به نرخ های سه سال قبل عقب نشینی کرده است.

 

از سوی دیگر، بررسی روند قیمت سکه در طول یک ماه گذشته، حاکی از کاهش 43 هزار و 500 تومانی قیمت سکه است. بر این اساس، در مدت یک‌ماهه تاکنون حدود 5 درصد از ارزش سکه تمام بهار آزادی کاسته شده است.

 

شیب کاهش قیمت سکه در طول یک‌ماه گذشته، تقریبا از زمان آغاز مذاکرات ایران با گروه 1 + 5 و اوایل تیرماه تند شد و پیش‌بینی می‌شود در صورت احتمال توافق، این روند نزولی ادامه داشته باشد. به عبارتی، در حال حاضر موج خو‌ش‌بینی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای در فضای اقتصادی کشور قابل لمس است.

 

نمودار شاخص قیمت سکه در یک ماه گذشته

 

 

/خبرآنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.