بدهکاران بانکی تسهیلات جدید می‌گیرند

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری اردبیل گفت: بدهکاران بانکی که ناخواسته و خارج از اختیار و اراده خود دچار مشکلاتی شده‌اند با داشتن شرایط خاص می‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

عصر بانک؛ارژنگ عزیری صبح امروز در جمع اعضای ستاد تسهیل در اردبیل اظهار داشت: بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برخی از موانع اداری و محدودیت‌های منظور شده برای آن دسته از بدهکاران غیر جاری که تأخیر در پرداخت مطالبات بانک توسط آنها ناشی از عوامل غیرارادی بوده، برطرف خواهد شد.

 

وی افزود: واحدهای تولیدی که فعالیت آنها از توجیه مالی مناسبی برخوردار بوده ولی در برهه‌ای از سال‌های 89 تا 92 بنا به دلایلی خارج از حیطه اختیار و اراده نتوانسته‌اند به تعهدات خود در قبال شبکه‌های بانکی کشور عمل کنند یا در فهرست بدهکاران بانکی قرار گرفته و از دریافت تسهیلات جدید محروم شده‌اند با داشتن شرایط خاص از جمله استمرار تولید و اشتغال با اولویت‌بندی کارگروه‌های استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، امکان استفاده از تسهیلات بانکی جدید را خواهند داشت.

 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری اردبیل ادامه داد: این بخشنامه از طریق دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری به کلیه بانک‌های عامل استانی، دستگاه‌های اداری متولی امور اقتصادی و دبیرخانه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، شورای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه اشتغال استان ابلاغ شده تا طرح‌ها و واحد‌های دارای اولویت را احصاء و اعلام کنند که بر اساس این بخشنامه پرداخت سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی در اولویت خواهد بود.

 

عزیزی بیان کرد: تلاش ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بر این است تا با همکاری صاحبان واحدهای تولیدی و بانک‌ها زمینه تأمین نقدینگی و ترزیق منابع جدید برای آنها فراهم آید تا صاحبان صنایع بهتر از این بتوانند از این شرایط استفاده کنند.

 

این مسئول ادامه داد: با تأکید استاندار اردبیل تلاش همه‌جانبه بر این است تا در بازدیدها و در قالب ستاد تسهیل بتوانیم بخشی از نارسایی‌ها و مشکلات را که امروز واحدهای تولیدی با آن دست به گریبان هستند، از بین برده و زمینه سهولت در امر تولید و تقویت واحدهای تولیدی بیش از گذشته فراهم آید.

 

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.