بیمه سرمد چقدر سود داد؟

دومین مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه سرمد با حضور بیش از 92 درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی برگزار شد.

عصر بانک؛ به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، در این مجمع مبلغ 100 میلیارد ریال به عنوان سود شرکت اعلام شد که 93 درصد از این میزان به مبلغ 240 ریال سود به ازای هر سهم به سهامداران تقسیم شد.

 

مدیر عامل بیمه سرمد با بیان اینکه تولید حق بیمه، بدون رعایت مدیریت صحیح ریسک در بلند مدت برای سهامداران و بیمه گذاران مشکلاتی را ایجاد می‌کند گفت: سود محوری و ثبات اقتصادی اهدافی است که در بیمه سرمد دنبال می شود.

 

راهبر قراردادهای کنسرسیم

 

علیرضا هادی با بیان اینکه بیمه سرمد، در قرارداد بزرگ کشوری به عنوان راهبر کنسرسیوم قرار دارد، گفت: این بیمه به واسطه رفتار حرفه‌ای از پذیرش قابل قبولی نزد بیمه گران بزرگ و کوچک برای برقراری پوشش های اتکایی برخوردار است‌.

 

وی با بیان اینکه ترکیب پرتفوی پیش‌بینی و محقق شده در سال 1393 گواه این رویکرد در جهت گیری‌ها و برنامه ریزی‌های شرکت است، گفت: در این سال از مجموع 7160 میلیارد ریال حق بیمه تولیدی، بیش از 40 درصد از پرتفوی شرکت به بیمه‌های آتش سوزی اختصاص یافته که به این ترتیب نزدیک به 3.3 درصد از سهم بیمه‌های آتش سوزی بازار بیمه کشور به بیمه سرمد تعلق یافته است.

 

وی ادامه داد: همچنین 4.5 درصد از پرتفوی به بیمه های مهندسی، بیمه‌های خاص و نفت و انرژی تخصیص یافته است که این میزان از متوسط این سهم در بازار بیمه کشور 30 درصد بیشتر است.

 

پرداخت 96.5 میلیارد ریال خسارت

 

وی در ادامه در خصوص میزان خسارت پرداختی بیمه سرمد نیز گفت: پرداخت 96.5 میلیارد ریال در قبال 20 هزار و 450 فقره خسارت از اقدامات این شرکت در زمینه پرداخت خسارت بوده که بیشترین خسارت پرداختی مربوط به یک نیروگاه به مبلغ 4.139 میلیارد ریال بوده است که در بهترین زمان ممکن و با هماهنگی دیگر اعضای کنسرسیوم مورد ارزیابی، محاسبه و پرداخت قرار گرفت.

 

مدیر عامل بیمه سرمد با اشاره به اینکه بر اساس صورت های مالی در سال 93، بیمه سرمد در اثر عملیات بیمه‌گری 68 درصد سود ناخالص را محقق کرده است که در مقایسه با میانگین این شاخص در بازار بیمه کشور و در نوع خود بی‌نظیر است، تصریح کرد: بنا به معیارهای آیین نامه نحوه نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه رتبه توانگری مالی در سال 93 با مقدار نسبت توانگری 466، در سطح یک قرار گرفته و اطلاعات مربوط به مراجع ذیربط در بیمه مرکزی ارسال شده است.

 

وی با بیان اینکه بیمه سرمد با رویکرد مشتری محوری و امکان ایجاد دسترسی خدمات به افتتاح 12 شعبه و اخذ 313 کد نمایندگی در استان‌های کشور اقدام کرده است، افزود: امیدواریم بر طبق برنامه‌های بازاریابی و با کسب مجوزهای لازم از بیمه مرکزی، تعداد نمایندگی‌ها را به 600 نمایندگی تا پایان سال افزایش دهیم.

 

استانداردسازی خدمات بیمه

 

مدیرعامل بیمه سرمد گفت: استاندارد‌سازی خدمات بیمه از برنامه های جدی بیمه سرمد است که اعتقاد داریم به موجب آن ضمن افزایش غیر‌قابل انکار بهره‌وری با برخورداری از پویایی، به روز بودن خدمات و متناسب شدن آن با نیاز اقشار مختلف مشتریان، قادر خواهیم بود جامعه بزرگی از مشتریان خرد در انواع رشته‌ها برای خود ایجاد کنیم و به تدریج چشم انداز شرکت یعنی «هر خانواده؛ یک بیمه‌نامه» را جامه عمل بپوشانیم.

 

هادی ادامه داد: در این سال با همکاری بانک صادرات ایران، در 100 شعبه، فروش بیمه های استاندارد به طور فعال آغاز شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.