رابطه فساد نخست‌وزیر مالزی با قتل بانکدار ایرانی

یک مقام ارشد حزب مخالف دولت مالزی خواستار بازگشایی پرونده قتل رییس ایرانی‌الاصل AM Bank به دلیل احتمال ارتباط آن با اتهام فساد مالی به نخست‌وزیر مالزی شد.

عصر بانک؛ یک مقام ارشد حزب مخالف دولت مالزی خواستار بازگشایی پرونده قتل رییس ایرانی‌الاصل AM Bank به دلیل احتمال ارتباط آن با اتهام فساد مالی به نخست‌وزیر مالزی شد.

 

به گزارش ایسنا، لیم کیت سیانگ، از اعضای ارشد حزب اقدام دموکراتیک (DAP) که از احزاب مخالف دولت به شمار می‌رود، از پلیس این کشور خواست تا پرونده قتل حسین احمد نجدی، رییس ایرانی‌الاصل AM Bank در سال 2013 بازگشایی شود.



او گفت که این امر می‌تواند به شایعاتی در خصوص احتمال ارتباط این قتل با فسادهای مالی در طرح موسوم به 1MDB پایان دهد.



سیانگ با اشاره به گزارش اخیر روزنامه وال استریت ژورنال در خصوص انتقال صدها میلیون دلار به حساب‌ شخصی نجیب تون رزاق، نخست‌وزیر مالزی در AM Bank، گفت: پلیس باید بفهمد که آیا حسین احمد نجدی از انتقال چنین رقم بزرگی به این حساب اطلاع داشته است یا نه.



وی تصریح کرد: من در این خصوص با تان سری خالد ابوباکار، رییس پلیس مالزی تماسی داشتم و و از او خواستم تا پرونده قتل احمد نجدی دوباره بررسی شود.



حسین احمد نجدی، رییس ایرانی الاصل AM Bank روز 29 جولای سال 2013 در یک پارکینگ خودرو به ضرب گلوله به قتل رسید و همسرش نیز به شدت مجروح شد.



ماه سپتامبر سال گذشت دادگاه عالی مالزی فردی به نام کونگ سویی کوان را به جرم قتل حسین احمد نجدی مجرم شناخته و به اعدام محکوم کرد. 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.