4 علت ارزانی طلا و سکه در بازار آزاد

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه جو روانی در بازار طلا حاکم شده است، گفت: مذاکرات، کاهش نرخ دلار در بازار داخلی، نوسانات طلای جهانی و عدم خرید مردم علت اصلی کاهش قیمت سکه است.

عصر بانک؛محمد کشتی آرای در تشریح دلایل کاهش قیمت سکه در بازار داخلی، اظهار داشت: هم اکنون جو روانی در بازار حاکم شده است و تقریباً اکثر مردم فروشنده شده اند.

 

وی با بیان اینکه خریداری در بازار برای طلا و سکه وجود ندارد، گفت: مذاکرات هسته ای ایران، کاهش قیمت دلار در بازار آزاد، نوسانات طلای جهانی و البته عدم خرید مردم از مهمترین دلایل کاهش قیمت سکه در روزهای اخیر بوده است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر پیش بینی در باره آینده بازار طلا را سخت دانست و گفت: باید دید در روزهای آتی چه اتفاقاتی در این بازار می افتد.

بهای طلا و سکه در بازار آزاد طی روزهای اخیر با نوسان شدید همراه بوده و در آخرین نوسانات، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم به ارزش 870 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 444 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 248 هزار تومان و سکه یک گرمی 167 هزار تومان قیمت خورده است. البته هم اکنون هر گرم طلای 18 عیار در بازار 89 هزار و 500 تومان و هر اونس طلای جهانی 1168.4 دلار قیمت گذاری شده است.

 

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.