هیجان آفت روزهای خوب‌وبد بورس است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: هیجان آفت معاملات بورس در روزهای خوب و بد است و بهترین استراتژی برای سهامداران در بورس این است که به وضعیت و سودآوری شرکتها در بلندمدت توجه داشته باشند.

عصر بانک؛منصور کریمی گفت: در شرایط کنونی تنها دل نگرانی معامله گران در بورس خبرهای منتشر شده از مذاکرات است و این موضوع موجب شده تا سهامداران در لاک احتیاط بروند، وگرنه شرایط بازار به لحاظ مناسب بودن قیمتها برای ورود نقدینگی جدید مهیاست؛ چرا که بازار سهام در یک سال و نیم گذشته افت خود را کرده است.

 

این کارشناس بازار سرمایه افزود: وقوع توافق جامع در مذاکرات هسته ای موجب رونق کوتاه مدت بورس خواهد شد که بازدهی مناسبی را نیز در مقایسه با سایر بازارهای رقیب مانند مسکن، خودرو، ارز و طلا نصیب سرمایه گذاران می کند.

وی با بیان این که رفع تحریم‌ها در گروههای حمل و نقلی، بانکی، خودرویی و پتروشیمی‌‌ها در کوتاه مدت بیش از سایر گروه ها اثرگذار خواهد بود گفت: البته با توجه به گشایش هایی که در زمینه رفع تحریم ها صورت می گیرد اثرگذاری مثبت این اتفاق در صنایع بورسی به زمان نیاز دارد و سهامداران باید با دید بلندمدت به بورس نگاه کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که رسیدن به توافق و رفع تحریم ها می تواند در درازمدت موجب بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی و کاهش ریسک‌های سیستماتیک بازار شود گفت: با این وجود عواملی چون قیمت جهانی نفت، رکود اقتصادی در سطح دنیا و کشور و وضعیت نابسامان برخی کالاها در سطح جهانی می تواند از جمله دلمشغولی های پابرجای صنایع بورسی حتی پس از رسیدن به توافق و رفع تحریم ها باشد.

وی در خصوص اثر رسیدن به توافق جامع و رفع تحریم ها بر گروه بانکی گفت: رفع تحریم‌های بانک مرکزی و دیگر بانک‌های در صورت توافق جامع هسته‌ای موجب می شود تا مشکلاتی چون نقل و انتقال پول در فضای مبادلات بین‌المللی از بین برود و نیز پول‌های بلوکه شده بانک‌های کشور آزاد شود.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: برقرار دوباره سوئیفت نیز موجب می شود تا بانک‌های سایر کشورها به گشایش ال‌سی به نفع بانک‌ها و سرمایه گذاران کشورمان اقدام کنند.

وی در ادامه در خصوص رفع تحریم ها بر سایر گروهای پیشرو در بورس گفت: از جمله گروههای تاثیرپذیر از توافق و رفع تحریم ها، خودرو‌یی ها و گروه پتروشیمی هستند که در بازده های زمانی میان و بلندمدت از این اتفاق بهره می گیرند.

این کارشناس بازار سرمایه به سهامداران توصیه کرد: هیجان آفت معاملات بورس در روزهای خوب و بد است و بهترین استراتژی برای سهامداران در بورس این است که به وضعیت و سودآوری شرکتها در بلندمدت توجه داشته باشند.

 

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.