موسسه میزان چقدر پول دارد؟

سه‌شنبه بیست و سوم ماه جاری جلسه‌ای با نمایندگان موسسه میزان، وزیر دادگستری و رئیس کل بانک مرکزی به منظور تعیین تکلیف وضعیت مالباختگان موسسه مالی، اعتباری میزان در کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار می شود.

عصر بانک؛رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر با بیان این که مؤسسه مالی، اعتباری میزان با 930 هزار سپرده‌گذار دچار مشکل شده است، گفت: این مؤسسه 265 میلیارد تومان سپرده پشتیبان نزد بانک مرکزی داشت که شب عید 165 میلیارد تومان آن آزاد شد، در این زمینه بانک مرکزی از مسئولان مؤسسه میزان تعهد اخلاقی گرفت تا این مبلغ را برای تسویه حساب با سپرده گذاران خرد هزینه کند.

 

«عبدالرضا عزیزی» با بیان این که 84 درصد سپرده گذاران خرد مؤسسه میزان در واقع زیر 3 میلیون تومان سپرده نزد این مؤسسه داشتند، ادامه داد: تسویه حساب این تعداد از سپرده گذاران با 160 میلیارد تومان امکان پذیر بود اما متاسفانه مسئولان موسسه میزان چنین تعهدی را عملی نکردند و به دوستان خود میلیونی و میلیاردی پول دادند و در نتیجه ما بعد از عید از بانک مرکزی درخواست کردیم تا به این وضعیت رسیدگی کند و بانک مرکزی نیز با کمک نهادهای امنیتی، مسئولان این مؤسسه را دستگیر کردند.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون نیز مؤسسه میزان حدود 100 میلیارد تومان پول نقد در بانک مرکزی دارد و علاوه بر آن دارای یکسری اموال است که هنوز دست‌نخورده باقی مانده و از سویی دیگر، مؤسسه میزان پول‌های زیادی نیز به صورت وام و مشارکتی به شرکت پدیده داده است.

 

وی با تأکید بر این که کمیسیون اجتماعی به این نتیجه رسید تا جلسه‌ای را با مسئولان کشوری و لشگری برگزار کند، یادآور شد: قرار است در این خصوص تصمیم های مهمی اتخاذ شود لذا درصدد هستیم سه‌شنبه بیست و سوم ماه جاری جلسه ای را با حضور وزیر دادگستری، معاون دادستانی کل کشور، معاون حقوقی و پارلمانی نیروی انتظامی، رئیس کل بانک مرکزی، مدیر عامل بانک صادرات کشور، مدیرعامل شرکت پدیده و نمایندگان مؤسسه میزان برگزار کنیم.

 

وی بیان کرد: معاون اقتصادی وزیر اطلاعات نیز برای شرکت در این جلسه دعوت شده است که اگر وی صلاح بداند، مدیران کل اطلاعات استان های خراسان نیز در جلسه حضور خواهند داشت.

 

 

/خبرآنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.