دیگر کسی نرخ امروز و فردای ارز و سکه را نمی‌پرسد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه گفت: باید نرخ بیکاری استان را به 10.8 درصد برسانیم.

عصر بانک؛ دکتر هدایت حاتمی در مراسم تجلیل از صنعتگران نمونه کرمانشاه از اهمیت صنعت و معدن سخن گفتن را زیره به کرمان بردن دانست و گفت: باید در این جلسات به جای ارائه مباحث روشنفکرانه، برای حل مشکلات صنعت راهکار ارائه کنیم.

 

وی ادامه داد: مشکلات صنعت زیاد و بخشی از آن از توان ما خارج است، پس باید روی آن بخشی کار کنیم که در حوزه اختیارات ماست.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه در ادامه عدم استفاده از تولیدات داخل در بعد استانی و کشوری را یک مضل مهم خواند و افزود: این گناه نابخشودنی است که در استانی با این نرخ بیکاری، در شرایطی که مشابه کالاهای خارج از استان را داشته باشیم، از تولیدات استان‌های دیگر استفاده کنیم.

 

حاتمی تصریح کرد: البته ما به هیچ وجه موافق خط‌کشی و جلوگیری از واردات و صادرات در بعد کشوری و استانی نیستیم که این کار قطعا رقابت بین واحدهای تولیدی را کم می‌کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود حل مشکلات بخش صنعت را نیازمند کار در سه حوزه دانست که حوزه اول بهبود فضای کسب و کار است.

 

به گفته این مسئول احترام به سرمایه‌گذار و تولیدکننده و تامین امنیت برای سرمایه آنها در این بخش باید مورد توجه قرار گیرد.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه با بیان این‌که دولتی‌ها هم باید اظهار محبت خود را از سر بخش تولید و بازرگانی کم کنند، خاطرنشان کرد: این کار در دستور کار دولت تدبیر و امید و به تبع آن استان‌هاست.

 

حاتمی با اشاره به این‌که دولت علاقمند کاهش التهاب در همه حوزه‌ها از جمله بازار و اقتصاد است، یادآوری کرد: تا حدودی در این خصوص کارنامه درخشانی از دولت داشتیم، دیگر کسی نرخ امروز و فردای ارز و سکه را نمی‌پرسد و شاهد ایجاد صف طولانی برای برنج نیستیم.

 

وی بهبود فضای کسب و کار را نیازمند همکاری جدی سه قوه دانست و گفت: خروجی این همکاری، قانون بهبود فضای کسب و کار است که به زودی آیین‌نامه‌های آن ابلاغ می‌شود.

 

به گفته این مسئول از دیگر نمونه‌های این همکاری این است که مشکلات قضایی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی دیگر به مراجع قضایی ارجاع نمی‌شود و در مراکز حل اختلاف تشکل‌های خود این بخش مانند اتاق بازرگانی و اتاق اصناف حل خواهد شد.

 

حاتمی این سطح از همکاری بین سه قوه را در دو دهه اخیر بی‌سابقه خواند و تاکید کرد: دلیل این امر آن است که توجه به بخش خصوصی و اقتصاد یک الزام شده و همه متوجه شدند که باید با قانون‌گرایی ثبات را به فضای کسب و کار بازگردانیم.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه رفع موانع تولید و تجارت را دومین حوزه اعلام کرد و افزود: باید دست و بال فعالان اقتصادی را باز بگذاریم، جلسات اقتصادی را به دل صنعت و تولید ببریم تا مشکلات را از نزدیک ببینیم و تا جایی که امکان دارد از بخش تولید حمایت کنیم.

 

حاتمی با بیان این‌که بانک‌ها هم باید در این خصوص همکاری کنند و نترسند، تصریح کرد: اگر بدانیم مدیری با اختیار خود مانعی برای یک تولیدکننده ایجاد کرده برخورد خواهیم کرد.

 

وی گفت: سومین بخش جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید داخلی و خارجی برای استان است و کرمانشاه باید به یکی از جذاب‌ترین نقاط برای سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی تبدیل شود.

 

به گفته این مسئول باید پای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را به استان باز کنیم و زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش یک درصدی نرخ بیکاری در استان یاد کرد و ادامه داد: این در حالی بود که نرخ بیکاری در کل کشور یک دهم درصد افزایش داشت.

 

حاتمی اظهار کرد: کاهش نرخ بیکاری در استان با افزایش نرخ مشارکت همراه بود.

 

وی معتقد است باید به جایی برسیم که نرخ بیکاری در استان به میانگین 10.8 درصدی کشور برسد و از این برند بد بیکاری دور شویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.