صنایع کنسرو به سامانه سککوک نیاز دارند

دبیر سندیکای کنسرو ایران اعلام کرد: صنایع کنسرو ایران بیشتر از دیگر صنایع به نقدینگی به ویژه در فصل برداشت محصولات کشاورزی نیاز دارند و سامانه سککوک می‌تواند این مشکل را برای ما حل کرده و به رشد و پیشرفت این صنعت کمک بزرگی کند.

عصر بانک؛محمد میر رضوی اظهار کرد: صنعت کنسرو هم بخشی از اقتصاد ما است و از دیگر صنایع جدا نیست. این صنعت همیشه مخصوصا در بخش تولید انبوه که فصل تولید و برداشت می‌رسد با مشکل کمبود نقدینگی مواجه می‌شود که برای مثال رب گوجه فرنگی یکی از این محصولات بوده که دچار مضیقه نقدینگی است.

 

وی افزود: کشت گوجه فرنگی در این فصل زراعی با وضعیت مناسبی به برکت نزولات آسمانی رو به رو بوده است اما واحدهایی که نقدینگی ندارند، از این مشکل رنج می‌برند و اگر بانک‌ها از طریق تسهیلات بتوانند نقدینگی را تامین کنند، کمک بزرگی به صنعت کنسرو کشور می‌شود.

 

دبیر سندیکای کنسرو ایران ادامه داد: در شرایط فعلی زمانی که یک محصول کنسروی تولید شد، حداقل شش ماه تاریخ مصرف دارد و باید به بازار برود تا به دست مشتری برسد و پول آن برای تولیدکننده تامین شود که اگر بتوان با کمک روش‌هایی این جریان را تسریع کرد کمک بزرگی به تولیدکننده خواهد شد.

 

میر رضوی در پایان گفت: سامانه سککوک باید با تبلیغات بیشتری به فعالان اقتصادی شناسانده شود و اطلاعات شفاف‌تری به انجمن‌های ذیربط برسد تا آن‌ها بتوانند به زیرمجموعه‌های خود اطلاع‌رسانی کرده و از این سامانه استفاده کنند. چراکه این سامانه می‌تواند کمک شایانی به صنایع کنسرو و صادرات و واردات این محصولات کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.