همه چیز درباره رمزساز بانک ایران زمین

آیا شما مشتریان بانک ایران زمین از خدمات بانکداری الکترونیک مثل اینترنت بانک و موبایل بانک استفاده می‌کنید ولی با خدمات رمزساز این بانک آشنایی ندارید؟

عصر بانک؛امروزه بانکداری الکترونیک به جزء جدا نشدنی زندگی روزمره مردم تبدیل شده است و با بانکداری الکترونیک مردم می‌توانند بدون مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها و با استفاده از واسطه‌های ایمن از اکثر خدمات بانکی بهره‌مند شوند.

 
خدمات بانکداری الکترونیک این امکان را فراهم ساخته تا افراد در هر نقطه‌ای که هستند به راحتی، با سهولت و در کمترین زمان ممکن، فعالیت‌های بانکی خود را بدون دغدغه انجام دهند و به همین دلیل میزان تراکنش‌هایی که از طریق بانکداری الکترونیکی انجام می‌گیرد، روز به روز در حال افزایش است.
 
با گسترش استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک، خطر انواع کلاهبرداری و سرقت اطلاعات کارت بانکی مثل فیشینگ ( ایجاد درگاه پرداخت جعلی)، کپی کردن کارت با دستگاه اسکیمر و حتی سرقت فیزیکی کارت، نیز افزایش روز افزونی پیدا کرده است و هکرها از هر فرصتی برای سوء استفاده از اطلاعات و رمزهای ایستای کارت‌های بانکی استفاده می‌کنند.
 
بانک مرکزی در تازه‌ترین خبر، بانک‌ها را از ابتدای دی ماه 98 ملزم کرده است تا رمزهای ایستا را با رمزهای پویا جایگزین کنند. با عملیاتی شدن رمزهای یکبارمصرف، مشتریان برای هر خرید اینترنتی یا تراکنش‌های موبایل بانک و اینترنت بانک، علاوه بر ورود اطلاعات کارت، ملزم به وارد کردن یک رمز یک دقیقه ای منحصربه فرد می‌شوند که فقط در یک تراکنش ارزش دارد. با این روش کلاهبرداران و هکرها امکان سوء استفاده و خالی کردن حساب مشتریان را از دست می‌دهند.
 
در این بین، بانک ایران زمین در راستای ارائه خدمات ایمن، سرویس رمز اول و دوم یکبار مصرف کارت را راه اندازی کرده است. این سرویس یک برنامه کاربردی قابل نصب بر روی گوشی‌های همراه دارای سیستم عامل اندروید و IOS است که مشتریان بانک می‌توانند پس از مراجعه به شعبه و ثبت درخواست خود و همچنین نصب و فعالسازی آن بر روی سخت‌افزار مورد نظر، نسبت به تولید رمز اول و دوم یکبار مصرف کارت اقدام کنند.
 
رمز ساز ایران زمین چیست؟
 
نرم افزار رمزساز ایران زمین، یک برنامه تولید رمز جهت افزایش ضریب امنیتی عملیات مالی و غیر مالی در سامانه اینترنت بانک و نیز تراکنش‌های کارتی  و قابل استفاده بر روی گوشی‌های همراه با سیستم عامل اندروید و IOS  می‌باشد.
 
در راستای ارائه خدمات امن بانکداری مجازی، مشتریان بانک ایران زمین می‌توانند پس از مراجعه به شعب و ثبت درخواست خود و همچنین نصب و فعال سازی نرم افزار بر روی سیستم عامل گوشی مورد نظر، نسبت به تولید رمز یکبار مصرف برای انجام عملیات مالی و غیر مالی در خدمات بانکداری مدرن بانک اقدام نمایند.
 
مزایای استفاده از رمز ساز ایران زمین:
 
* عدم نیاز به پرداخت هزینه توسط مشتریان به منظور خرید سخت افزار
 
* عدم نیاز به اینترنت در زمان تولید رمز
 
* جلوگیری از افشای رمز اول و دوم کارت و سوء استفاده‌های احتمالی
 
* افزایش امنیت در تراکنش‌های مالی و غیر مالی
 
نحوه فعالسازی سرویس رمز یکبار مصرف کارت:
 
1-  مراجعه مشتری به شعب بانک ایران زمین
 
2-  ثبت درخواست فعال سازی سرویس رمز یکبار مصرف توسط مشتری
 
3- تخصیص دسترسی و فعالسازی سرویس مذکور و تحویل QRCode توسط کاربر شعبه
 
4- دانلود نرم افزار رمز ساز بانک ایران زمین از سایت izbank.ir با توجه به سیستم عامل گوشی همراه و نصب آن بر روی گوشی همراه توسط مشتری
 
5- فعالسازی نرم افزار مذکور از طریق QRCode دریافتی از شعبه و انتخاب رمز ورود به نرم افزار رمزساز
 
همچنین مشتریان بانک ایران زمین می‌توانند به روش زیر نسبت به دریافت لینک دانلود "نرم افزار رمزساز ایران زمین" اقدام نمایند:
 
* ارسال عدد 23 به شماره 30006905 برای دریافت لینک نسخه اندروید
 
* ارسال عدد 24 به شماره 30006905 برای دریافت لینک نسخه آیفون
 
نحوه فعال سازی نرم افزار رمز ساز بانک ایران زمین:
 
1- نصب نرم افزار بر روی تلفن همراه (دریافت نسخه اندروید و نسخه IOS از طریق سایت بانک، بخش بانکداری مدرن، نرم افزار رمز ساز)
 
2- برای فعال سازی نرم افزار، مشتری ابتدا می‌بایست با رمز ایستا در "سامانه اینترنت بانک" ورود نماید.
 
و سپس مراحل ذیل را انجام دهد:
 
1- مراجعه به منو تنظیمات (بالای صفحه سمت راست)
 
2- کلیک بر روی گزینه "فعال سازی برنامک رمز ساز" 
 
3- تعیین رمز ورود به نرم افزار (طول رمز انتخابی شما باید برابر 6 باشد) 
 
4- دریافت کد تصویری (QR)
 
5- سپس اجرای نرم افزار و اسکن کد تصویری توسط نرم افزار
 
6- از این پس جهت ورود به "سامانه اینترنت بانک" و نیز انتقال وجه می توانند از رمز یکبار مصرف استفاده نمایند.
 
قابل توجه :
 
1-  رمز برنامک در هر بار تولید رمز یکبار مصرف استفاده خواهد شد.
 
2- اگر قبلا برنامک رمزساز را فعال کرده‌اید، با دریافت کد تصویری جدید برنامک غیرفعال می‌شود و باید گزینه "فعال سازی دوباره" را در آن انتخاب کنید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.