10 روند اصلی بانکداری موبایلی در سال 2020

تکنولوژی بانکداری موبایلی به معنی استفاده از دیجیتالی سازی برای ارائه‌ی خدمات بانکداری از طریق پلتفرم‌های موبایلی به مشتریان است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ مهمترین مزیت بانکداری موبایلی، قابلیت دسترسی مشتریان به فعالیت‌های بانکداری‌ در هر زمان و مکان از طریق دستگاه‌های موبایلشان است. 

 
مطالعات نشان می‌دهد استفاده از بانکداری دیجیتال از طریق موبایل در سال‌های آینده در سراسر جهان افزایش می‌یابد و دلیل آن امنیت، شخصی‌‌سازی  و افزایش دسترسی است و به همین دلیل بسیاری از بانک‌ها در حال تطابق راهکارهایشان برای برآوردن این نیازها هستند. 
 
با ادامه‌ی توسعه‌ی تکنولوژی‌های دیجیتال در بانکداری، برخی روندهای اصلی بانکداری موبایلی در سال 2020 را در ادامه می‌خوانید:
 
استفاده از دستورات صوتی برای خدمات بانکداری
 
امروزه شناخت صدا و دستورات صوتی با استفاده از تکنولوژی‌های هوشمند رواج یافته و به بخش مهمی از بانکداری تبدیل شده است. برخی بانک‌ها شروع به کاربرد فراتر از روش‌های معمول کرده‌اند و به مشتریان امکان می‌دهند تا فقط با استفاده از صدا فعالیت‌های بانکی‌شان مانند کارت گمشده یا تراکنش‌های مشکوک به کلاهبرداری را  گزارش دهند یا پول انتقال دهند. 
 
دستیار خودکار و ربات‌های هوشمند برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان
 
دستیار خودکار امکان پاسخ به بسیاری از پرسش‌های بانکداری‌ مشتریان را ارائه می‌دهد. به علاوه برای مشتریانی که به اطلاعات بیش‌تر نیاز دارند یا سوالات پیچیده‌تری دارند و دستیار خودکار برای آن‌ها کاربردی نیست، چت زنده با کارشناسان ارائه می‌شود. ربات‌های هوشمند هم توسط بسیاری از بانک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند تا به مشتریان خدمات شخصی‌سازی شده مورد نظرشان را به صورت کارا ارائه دهند‌. 
 
دسترسی به خدمات بانکداری با توجه به لوکیشن
 
از طریق نرم افزار بانکداری موبایلی، مرزهای جغرافیایی برای استفاده کاربران از خدمات بانکی محدودیتی ایجاد نمی‌کنند. چون به مشتریان در اجرای فعالیت‌هایی مانند فروش آنلاین محصولات، انتقال پول به خانواده یا دوستانشان در آن سوی مرزها و دسترسی به حساب بانکی‌شان در طول سفر کمک می‌کند. مثال دیگر در این زمینه، پیدا کردن شعب بانک و ATMهایی است که نزدیک لوکیشن مشتری قرار دارند.
 
اپلیکیشن‌های بانکداری نوآورانه
 
با افزایش استفاده از اپلیکیشن‌های بانکداری نوآورانه هم توسط بانک‌های سنتی و هم توسط بانک‌های دیجیتالی، گزینه‌های بیش‌تری برای مشتریان ایجاد شده تا فعالیت‌های بانکداری‌شان را با کمک تلفن‌های همراهشان بدون محدودیت‌های ساعت کاری بانک و به راحتی انجام دهند و دیگر لازم نیست به شعبه فیزیکی بانک مراجعه کنند یا برای یک گفت‌وگوی زنده پشت تلفن منتظر بمانند. 
 
مزیت دیگری که در برخی اپلیکیشن‌های بانکداری وجود دارد روش‌های پرداخت بدهی است. این اپلیکیشن‌ها به مشتریان کمک می‌کنند تا در زمان مقرر، بدهی‌ها و قبض‌هایشان را پرداخت کنند. به علاوه برخی اپلیکیشن‌ها روشی برای ذخیره‌ی مقدار کمی پول برای زمان مقرر ارائه می‌دهند. هر دوی این ویژگی‌ها به مشتریان در ایجاد آینده‌ی مالی بهتر و مدیریت شرایط مالی‌شان برای برآوردن نیازهای فوری کمک می‌کند. 
 
در سال 2020 توسعه اپلیکیشن‌های بانکی ادامه خواهد یافت و بانک‌ها با توجه به فضای رقابتی موجود، ویژگی‌های بیش‌تری به اپلیکیشن‌های‌شان اضافه خواهند کرد. 
 
فین‌تک موبایلی در بانکداری
 
فین‌تک موبایلی به مشتریان امکان می‌دهد تا از تکنولوژی و نرم‌افزارها برای اجرای تراکنش‌های مالی‌شان استفاده کنند. به علاوه فین‌تک موبایلی در حال تبدیل شدن به یک ویژگی کلیدی در بانکداری موبایلی است و به رشد و توسعه ادامه خواهد داد. 
 
استفاده از تکنولوژی در تراکنش‌های مالی برای مشتریان امکاناتی دیگر مانند توقف تراکنش‌ها را هم فراهم می‌کند. این باعث می‌شود مشتریان بتوانند تراکنش‌های اشتباه یا مشکوک به کلاهبرداری را متوقف کنند. به علاوه وضعیت تراکنش به آسانی در اپلیکیشن دیده می‌شود و مشتریان به جدیدترین اطلاعات حسابشان دسترسی دارند. 
 
احراز هویت بیومتریک و دسترسی آسان به اطلاعات بانکی
 
امروزه با استفاده از روش‌های احراز هویت بیومتریک مثل تشخیص لبخند، تشخیص صورت، اثر انگشت، تشخیص عنبیه چشم و حتی شناسایی صدای کاربر، نیاز به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور از بین رفته است و برای انجام تراکنش فقط کافی است صاحب گوشی هوشمند یک لبخند به گوشی بزند یا به گوشی خود نگاه کند!
 
پرداخت خودکار قبض و ارسال پول
 
از طریق بانکداری موبایلی مشتریان گزینه‌های بیش‌تری برای پرداخت قبض‌هایشان خواهند داشت. مثلا از طریق پرداخت خودکار قبوض یا ارسال خودکار پول در زمان مقرر؛ به علاوه بانک می‌تواند به مشتریان خدمات خودکاری ارائه دهد که به آن‌ها کمک می‌کند تا نوع هزینه‌های انجام شده را بررسی کنند. 
 
ابزارهای سرمایه‌گذاری آسان‌تر
 
با توسعه تکنولوژی بانکداری موبایلی، امکان دسترسی مشتریان در تعاملات مربوط به تراکنش‌های سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد. در این مسیر بیش‌تر پلتفرم‌های که در سال‌های اخیر توسعه یافته‌اند به دنبال فراهم کردن اطلاعات و منابع مورد نیاز مشتریان هستند تا به آن‌ها در مورد سرمایه‌گذاری و پس‌انداز آموزش دهند. 
 
تراکنش‌های بدون نیاز به کارت
 
راهکارهای نوین بانکداری موبایلی، تراکنش‌های بدون کارت را از طریق تبادلات پرداخت شخص به شخص از طریق کیف پول‌های موبایلی افزایش می‌دهد. بنابراین مشتریان فقط با استفاده از دستگاه موبایلشان می‌توانند عملیات پرداخت انجام دهند. 
 
تبدیل ارزهای مختلف و انجام تراکنش بین‌المللی
 
آخرین روندهای بانکداری دیجیتال می‌تواند تبدیل ارزهای مختلف را به یکدیگر تسهیل کند. این مزایا باعث اطمینان بیش‌تر مشتریان در زمان نقل و انتقال پول با ارزهای مختلف و انجام تراکنش های بین‌المللی ‌شود. 
 
آینده بانکداری موبایلی
 
توسعه اپلیکیشن‌های بانکداری تاکنون چگونگی انجام فعالیت‌های بانکداری را توسط مشتریان تغییر داده‌ است. در آینده و با ادامه‌ی رشد تکنولوژی و معرفی ویژگی‌ها و مزایای بیش‌تر در فعالیت‌های بانکی، این پیشرفت‌ها ادامه خواهد داشت. در نهایت لازم است تا بانک‌ها با روندهای در حال توسعه تکنولوژی بانکداری دیجیتال همگام باشند تا بتوانند مشتریان خود را حفظ کنند و منابع درآمدی جدیدی ایجاد کنند.
 
ترجمه از paymentsjournal
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.