مانده سپرده‌های بانکی چقدر رشد کرد؟

مانده سپرده‌های ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان خرداد امسال به حدود 21 هزار و 765 هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 26.6 درصد رشد کرده است.

عصر بانک؛ بر اساس آمار بانک مرکزی، مانده سپرده‌های بانکی در خرداد 98 نسبت به اسفند 97 حدود 5.3 درصد (معادل 1092 هزار میلیارد ریال) افزایش داشته است.

 
بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده 11 هزار و 813 هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل57 هزار میلیارد ریال است.
 
مانده کل تسهیلات بانکی نیز در خرداد 98 حدود 15 هزار و 657 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال 20.7 درصد و نسبت به اسفند 97 حدود 3.8 درصد بالا رفته است.
 
نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی معادل 80.1 درصد است که نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد و نسبت به اسفند 97 حدود 1.2 درصد کاهش داشته است.
 
یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و موسسه‌های تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بوده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها توسط شعب بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری استان تهران انجام می‌شود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.