بخشودگی سود و جرایم وام بانکی سه ماه دیگر تمدید شد

بانک عامل مسکن طرح بخشودگی سود و جرایم تسهیلات مسکن را برای مشتریان مشمول اولویت‌های ابلاغی بانک مرکزی به مدت سه ماه دیگر در دستور کار قرار داد.

عصر بانک؛به گزارش بانک عامل بخش مسکن، بر اساس دستورالعمل اجرایی ماده 2 آیین نامه اجرایی تبصره 35 قانون اصلاح قانون بودجه سال 1395 بانک عامل بخش مسکن امکان بخشودگی سود و جرایم برخی از انواع تسهیلات بانکی که پیش از پایان سال 1395 سررسید شده‌اند پیدا کرده است.

 
بر اساس ظرفیت قانونی ایجاد شده مشتریان بانک عامل بخش مسکن درصورت قرار گرفتن در هریک از اولویت‌های ذیل درصورت واریز یکجا و نقدی باقیمانده از اصل تسهیلات مشمول بخشودگی سود قبل و بعد از سررسید و تمام وجه التزام‌های متعلقه خواهند گردید.
 
1- تسهیلات یارانه‌ای مورد حمایت دولت برای حوادث غیرمترقبه و مسکن روستایی و همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی که به دلیل عدم بازپرداخت اقساط تسهیلات زندانی شده و حکم محکومیت ایشان قطعی گردیده است (تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات)
 
2- آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله بم که قبل از وقوع زلزله تسهیلات دریافت نموده‌اند (موضوع مصوبه شماره 135720/ت51502 هـ مورخ 93/11/12 هیات محترم وزیران) تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات.
 
3- کلیه پرونده‌هایی که از سوی بانک عامل بخش مسکن اقدام حقوقی صورت گرفته است، تا سقف 500 میلیون ریال تسهیلات.
 
شایان ذکر است شرط اعم از سررسید شده قبل از سال 1395 و یا سررسیدشده طی سال 1395 برای تمام اولویت‌های ابلاغی الزامی است.
 
طبق این دستورالعمل هر یک از مشمولین بخشودگی سود تسهیلات می‌توانند از زمان تصویب این قانون جهت یک یا چندین فقره تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال از بخشودگی سود تسهیلات موضوع این بند استفاده کنند، لیکن چنانچه برای بانک یا دستگاه‌های مربوطه محرز گردد که مجموع تسهیلات مورد بخشودگی سود قرار گرفته، بیش از یک میلیارد ریال باشد، بخشودگی انجام شده منتفی خواهد شد.»
 
با توجه به اینکه طرح بخشودگی مذکور مربوط به سود قبل و بعد از سررسید قرارداد و تمام وجه التزام متعلق به آن می‌باشد، لازم است مشتریان مشمول از پرداخت‌های غیرحضوری و اقساط معوق خودداری نموده و صرفاً با مراجعه به شعبه پرداخت کننده تسهیلات نسبت به واریز یکجا و نقدی باقیمانده از اصل تسهیلات خود اقدام نمایند.
 
براساس این گزارش، با توجه به اینکه پروسه تأیید به منظور کارسازی مبلغ بخشودگی به حساب بانک از طریق مراجع خارج از بانک (دیوان محاسبات) انجام می‌شود، تعیین زمان آزادسازی وثایق امکان پذیر نمی‌باشد و مراتب به محض دریافت تأییدیه جهت اقدام درخصوص آزادسازی وثایق اعلام خواهد شد.
 
مدت اجرای این قانون تا پایان آذر ماه امسال تعیین شده است، بنابراین مهلت تسویه باقیمانده از اصل تسهیلات مشمول و بهره مندی از امتیاز بخشودگی سود و جرایم سه ماه باقی مانده است.
 
بدهکاران حقیقی و حقوقی مشمول این طرح، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شعب بانک عامل بخش مسکن مراجعه نمایند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.